۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85068821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۵ هزار مسافر در خراسان‌شمالی از آموزش‌های بهداشتی بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۸۱۶ مسافر نوروزی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی مسافران (۲۵ اسفندماه سال گذشته) تاکنون از آموزش های بهداشتی در استان بهره‌مند شدند.

دکتر محمدرضا اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای و مراقبتی، توصیه‌های آموزشی رعایت نکات بهداشتی در سفر، برپایی میز آموزش سلامت، توصیه‌های تغذیه‌ای سفر و روزه‌داری، توزیع محتوای آموزشی ایمنی در سفر بخشی از خدمات ارایه شده به مسافران در این بازه زمانی است.

وی افزود: بخش مهمی از آموزش‌های نوروزی سلامت محور در قالب آموزش‌های چهره به چهره به مسافران ارایه شده است.

اکبری یادآور شد: هم اینک نیز ایستگاه‌های سلامت نوروزی در نقاط مختلفی در استان همچون ایستگاه سلامت حصار گرمخان، شوقان، فاروج، بجنورد و شیروان مستقر و در حال ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: جدای از استقرار ایستگاه های سلامت، ارایه آموزش به مسافران و کودکان در برخی از پارک‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی و آموزش‌های مناسب برای گروه‌های سنی متعدد با مشارکت سفیران سلامت، توزیع تراکت‌های آموزشی بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی با اشاره به حضور فعال بهورزان و سفیران سلامت در اجرای این طرح، گفت: با حضور بهورزان خدمات دیگری مانند اندازه‌گیری فشار خون و توصیه‌های تغذیه مناسب برای کنترل بیماری به مسافران ارایه می شود.

اینک پنج هزار نفر در حوزه سلامت استان خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha