حافظیه، تخت جمشید و آرامگاه سعدی؛ یادمان‌های پُربازدید نوروزی فارس

شیراز-ایرنا-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به بازدید بیش از یک‌میلیون  و ۱۴۵نفر گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی فارس گفت:آرامگاه حافظ،تخت جمشید و آرامگاه سعدی از یادمان‌های پربازدید نوروزی در فارس به شمار می‌روند.

سید مؤید محسن نژاد روز چهارشنبه در این باره افزود: یک میلیون و ۱۴۵هزار و ۲۸۴نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۸فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه میهمانان نوروزی به آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) ارادت خاص و ویژه دارند ادامه داد: آرامگاه حافظ همچنان پربازدید کننده ترین مکان تاریخی است که ۳۰۸هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

محسن نژاد افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۱۱ هزار و ۱۹۹ نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۱۹۵ هزار و ۹۲۲ نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۲۴ هزار و ۱۴۷ نفر وارد کریم‌خان زند با ۱۲۳هزار و ۵۶۵نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

به گزارش ایرنا، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس قرار دارد.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی استان فارس به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha