۸۰ درصد فوتی تصادفات خراسان‌شمالی در محور جنگل گلستان رخ می‌دهد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: نوروز امسال ۸۰ درصد از فوتی های تصادفات جاده‌ای استان در محور ۲ طرفه مسیر بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است که جای نگرانی دارد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ تاکنون هشت نفر در تصادفات جاده ای استان کشته شدند که هفت نفر از این تعداد در جاده ۲ طرفه مسیر آشخانه- جنگل گلستان بود.

وی افزود: سه عامل انسان، خودرو و راه در وقوع تصادف نقش دارند که عامل انسانی در این میان سهم بسیار بیشتری دارد اما در نوروز امسال، وقوع تصادفات نشان داد که سهم راه در استان خراسان شمالی در این سوانح بالا است.

سرهنگ اسپیدکار گفت: اکنون ۴۵ کیلومتر از مسیر آشخانه- جنگل گلستان ۲ طرفه است که این تصادفات در این مسیرها اتفاق می افتد و انتظار می رود به اجرای چهار خطه کردن این مسیر سرعت داده شود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: در نوروز امسال هشت نفر در چهار فقره تصادف جاده ای استان فوت کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر فوتی بود.

وی خاطرنشان کرد: شمار فوتی های تصادفات جاده‌ ای استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و ۱۰۰ درصد این تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی است.

وی افزود: در این مدت ۸۷ فقره تصادف جرحی و ۱۳۱ فقره تصادف خسارتی در جاده های استان گزارش شد این در حالی است که در مدت مشابه پارسال گذشته ۲۸ فقره تصادف جرحی و ۶۵ فقره تصادف خسارتی در استان ثبت شد و بر این اساس شمار تصادفات جرحی ۲۱۱ درصد و شمار تصادفات خسارتی ۱۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت ۴۳ درصد تصادفات جرحی در محورهای فرعی و ۵۷ درصد در جاده های اصلی استان بوده است گفت: ۲۸ درصد از تصادفات خسارتی در محورهای فرعی و ۷۲ درصد آن در جاده‌های اصلی ثبت شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha