اجرای برنامه‌های نوروزی موجب همدلی مردم می‌شود

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه نوروز در ۱۲ کشور دنیا برگزار می‌شود و این آیین در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، برگزاری برنامه‌های نوروزی موجب همدلی مردم و نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ تهران؛ محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از برنامه های نوروزی شهرداری منطقه ۹ در میدان آزادی افزود: با توجه به اینکه شاید خیلی از مردم امکان سفر نداشته باشند، ابتکار شهرداری برای برگزاری چنین برنامه هایی بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین است و می تواند زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم اقوام مختلف را فراهم کند.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده و رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اقدام ارزشمند شهرداری منطقه ۹ بسیار تشکر می کنم. بدون شک برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به ترویج آداب و رسوم در استان های مختلف کمک کند و باعث آشنایی مردم با صنایع دستی و موسیقی‌های محلی استان های مختلف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه های دهکده بهار ایران در ایام نوروز مصادف شده با ماه مبارک رمضان گفت: بسیار خوب است که در این ایام مردم ایران شاد باشند و در کنار شادی با آداب و رسوم مردم سایر مناطق کشور هم آشنایی پیدا کنند.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میدان آزادی یکی از نمادهای جمهوری اسلامی است و همه‌ دنیا با این نماد آشنایی دارند و اجرای برنامه دهکده بهار ایران در این مکان بسیار پسندیده و قابل توجه است. معتقدم این اقدام شهرداری باعث شده تا مردم عید نوروز متفاوتی را تجربه کنند.

سید محمد رحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ تهران نیز گفت: کشور ایران مهد اقوام و گروه های مختلف محلی و قومیت ها است که در طول تاریخ منشاء رشادت ها و دلاوری های بسیاری در سرزمین ایران بوده اند.

وی افزود: امسال شهرداری منطقه ۹ در راستای سیاست های شهرداری تهران با اجرای برنامه های نوروزی تحت عنوان دهکده بهار ایران اقداماتی انجام داده است. دستاوردمان از اجرای این برنامه ها ایجاد نشاط و شادی در عرصه میدان آزادی برای ایام نوروز بوده است. در این برنامه اقوام مختلف ایرانی اعم از عرب، بلوچ، لر، خراسانی و ... دور هم جمع شده اند تا زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف به خوبی فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha