۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85068969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۱۸ حادثه در محیط کار در این استان رخ داده که در مقایسه با سال قبل تر، کاهش حدود ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

حامد آرامش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همکاران ما در سال گذشته۱۱ هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار انجام داده‌اند که در این بخش نیز به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل تر، هفت و نیم درصد میزان بازرسی ها افزایش داشته است.
وی از صدور یک‌هزار و ۲۵۱ ابلاغیه رفع نقص در سال گذشته در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: یک‌هزار و ۵۷۵ پرونده در کمیته‌های مشاغل سخت و زیان آور استان در این مدت تایید شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یک‌هزار و ۶۴۵ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن استان در سال گذشته توسط بازرسان کار استان انجام شده است.
وی همچنین تعداد بازرسی‌های دوره‌ای انجام شده در سال ۱۴۰۱ را هشت هزار و سه مورد بیان کرد و افزود: در این بخش نیز به نسبت سال قبل تر، ۲.۵ درصد با افزایش بازرسی‌ها روبرو هستیم.
آرامش تاکید کرد: با توجه به مقررات فصل چهارم قانون کار بویژه مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار، کارفرمایان مکلف به رعایت الزامات قانونی و مصوبات شورایعالی حفاظت فنی به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی هستند.
وی اظهارداشت: تلاش داریم در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار، برای صیانت از نیروی کار هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی در بازرسی‌ها وجود نداشته باشد و به ارتقای حداکثری ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه ها دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha