حدود ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۱ هزار و ۹۰۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این استان کشف و معدوم شده است.

فاطمه ترکمان اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته با حضور ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای در استان همدان آغاز شد.

وی افزود: این طرح در راستای تشدید نظارت ها و تامین سلامت شهروندان و مسافران با قوت تمام تا ۱۵ فروردین اجرا و در راستای اجرای این طرح ۱۰ تیم نظارتی و ۱۳ تیم بازرسی تشکیل شد.

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: همه این تیم ها مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح مراکز تهیه و توزیع هستند.

ترکمان اسدی ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۰ هزار و ۲۸۹ واحد، ۱۰۹ اماکن بین راهی، ۲۲۲ مرکز اقامتی، ۱۲ پایانه، ۴۴ مرکز قلیان ۹۵۹ سامانه آبرسانی و چندین مرکز دیگر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی گفت: تیم نظارت و بازرسی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال ۳۸۵ مورد بازرسی از مراکز اقامتی انجام دادند که متصدیان ۱۵ مرکز به مرجع قضایی معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای ۸۰ مرکز اقامتی اخطار صادر و ۲ مرکز نیز به علت تخلف بهداشتی پلمپ شد.

ترکمان اسدی بیان کرد: همچنین ۴۱۳ مورد بازرسی از مرکز و اماکن بین راهی صورت گرفت که نتیجه این بازرسی ها معرفی ۱۷ واحد به مرجع قضایی، صدور ۸۸ اخطار کتبی و پلمپ سه واحد بوده است.

وی افزود: ۶۹ پایانه مسافربری هم در این مدت بازرسی شد که برای ۱۲ واحد اخطار کتبی صادر و سه واحد به مرجع قضایی معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۱۱۸ واحد تهیه، توزیع، فروش و عرضه مواد غذایی پس از بازرسی ۹ هزار و ۲۰۳ واحد پلمپ و ۳۹۴ مرکز به مرجع قضایی معرفی شدند.

ترکمان اسدی گفت: یک هزار و ۷۸۶ بازرسی از اماکن عمومی نیز در این مدت زمان از اماکن صورت گرفت که ۸۶ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد پلمپ شدند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با کارشناسان بهداشت است، افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند..

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: به ۲۳۷ شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ و ۲۷۵ مورد سایر شکایات مردمی رسیدگی شده است.

ترکمان اسدی ادامه داد: ۵۷۰ مورد بازرسی از سامانه آبرسانی، ۳۴۵ مورد نمونه برداری میکروبی، پنج هزار و ۲۰۵ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و ۳۴۵ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha