۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85069106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ راس دام عشایر جنوب کرمان در سیل تلف شد

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85069106
۱۵۰ راس دام عشایر جنوب کرمان در سیل تلف شد

جیرفت- ایرنا- مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان گفت: حدود ۱۵۰ راس دام عشایر به علت بارش باران و گرفتار شدن در سیلاب شب گذشته تلف و تعدادی از سیاه چادرها و سرپناه‌های عشایر، و مکان‌های نگهداری دام نیز دچار خسارت شده‌اند.

ناصر احمدیوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می دهد بارش های سیلابی سه میلیارد تومان به عشایر جنوب استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود : از اوایل هفته در پی هشدار هواشناسی در خصوص جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها ستاد مدیریت بحران در امور عشایر تشکیل جلسه داد و تذکرات لازم از طریق مختلف به عشایر داده شد اما باز هم شاهد خسارت بودیم.

۱۵۰ راس دام عشایر جنوب کرمان در سیل تلف شد

احمدیوسفی در مورد خسارت سیل به راه های عشایری جنوب استان هم گفت: حدود ۳۷۰ کیلومتر از راه های عشایری شهرستان جیرفت و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری رودبارجنوب به علت بارش شدید باران تخریب شده اند که بررسی وضعیت سایر راه‌های عشایری ادامه دارد.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان ادامه داد: عمده خسارت ها در مناطق عشایری تپه قوچان، نجف آباد و مطاع شهرستان جیرفت و برجک شهرستان رودبارجنوب رخ داده است و بررسی ها در زمینه سایر خسارت های وارده به عشایر همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا در سیلاب شهرستان جیرفت سه نفر جان باختند و خسارت هایی به مزارع و گلخانه ها و سایر زیرساخت ها وارد آمده است.

برخی منازل روستایی بخش اسماعیلی جیرفت نیز دچار آبگرفتگی شده اند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha