خودروهای با سرعت بالا در خراسان جنوبی توقیف می‌شوند

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: سرعت متوسط در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست و خودرو رانندگان متخلف و پرخطر به صورت سیستمی توقیف می‌شود.

به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا رضایی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد ترددها در جاده‌های استان خراسان جنوبی دارای تخلف سرعت غیرمجاز هستند که در بروز و افزایش شدت تصادفات و خسارات وارده نقش بسزایی دارد.

وی افزود: پیرو برگزاری جلسه اخیر ستاد راهبری تصادفات استان و با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با رانندگان دارای سرعت بحرانی برخورد و خودرو این افراد به صورت سیستمی توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: به جهت پیشگیری از بروز تصادفات و برخورد بازدارنده با متخلفان از مقررات راهنمایی و رانندگی، توقیف سیستمی رانندگان متخلف به این صورت اعمال خواهد شد که وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، سه روز توقیف می‌شوند.

وی از سه روز توقیف وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت خبر داد و افزود: وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

سرهنگ رضایی ضمن قدردانی از رانندگانی که قوانین و مقررات را رعایت کرده و به حقوق شهروندان احترام می‌گذارند، تاکید کرد: برابر دستور مقام قضایی ترخیص وسایل نقلیه متخلف فقط از طریق پلیس راه استان خراسان جنوبی امکانپذیر است.

فوتی‌های تصادفات سفرهای نوروزی امسال در جاده‌های خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است که اغلب آنان سرنشینان خودروها بوده‌ و ۲۲۰ نفر هم تاکنون مصدوم شده‌اند.

عوامل انسانی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان از مهمترین دلایل بروز تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی اعلام شده است.

معاون عملیات پلیس راه فراجا در نشست مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای راهبری تصادفات استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: سرعت متوسط رانندگی در خراسان جنوبی بسیار بالاست و باید برای کاهش میانگین سرعت در جاده‌های استان برنامه‌ریزی شود.

سرهنگ ناصر قلی‌نیا افزود: بررسی تصادفات نوروزی استان نیز همین موضوع را به ما ثابت می‌کند و شدت برخورد تصادفات در محورهای استان به قدری بالاست که در تصادف کامیون و پژو در شهرستان طبس شدت برخورد به گونه‌ای بوده که خودروی سواری خرد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha