۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85069116
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان هشدار قرمز صادر کرد

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85069116
هواشناسی زنجان هشدار قرمز صادر کرد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان گفت: هشدار قرمز مبنی بر کاهش محسوس دما و تداوم استقرار هوای سرد برای این استان صادر شد.

صونا صرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشدار از شب جمعه یازدهم فروردین تا صبح دوشنبه چهاردهم فروردین ماه جاری را با توجه به استقرار توده هوای سرد شامل می شود.

وی اضافه کرد: نوع مخاطره در این هشدار نفوذ هوای سرد همراه با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما و افت دمای کمینه به زیر صفر در اغلب مناطق استان است.

این مسوول ادامه داد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان منطقه اثر این مخاطره هستند.

صرفی، اثر احتمالی این مخاطره را صدمه به شکوفه و جوانه های درختان به ویژه در مناطق ماهنشان، زنجانرود، دشت ابهر و سلطانیه ذکر کرد.

وی توصیه کرد: با توجه به این هشدار، باغداران نسبت به ایجاد آتش های کوچک و متعدد در داخل باغ در ساعات نزدیک صبح و بامداد و محلول پاشی با کودهای اسید آمینه مقاوم به سرما قبل از روز جمعه اقدام کنند و همچنین از آبیاری غرقابی باغ در زمان وقوع سرما پرهیز نمایند.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای،  هشدار نارنجی، اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز ، اقدام فوری و همه جانبه برای مقابله با خسارت گسترده اطلاق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha