۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85069125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱ درصد روستاهای مهاباد از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: هم اکنون ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند که از این لحاظ در سطح استان رتبه نخست را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مخابرات و اینترنت روستاهای مهاباد افزود: با برنامه ریزی انجام شده پوشش خدمات اینترنت روستاهای این شهرستان در نیمه نخست امسال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روستاهای مهاباد از لحاظ برخورداری از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، ادامه داد: هم اکنون تنها ۱۲ روستای مهاباد بدون اینترنت هستند که مقرر شده تا هفته دولت، نسبت به توسعه شبکه اینترنت این روستاها اقدام شود.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اتصال روستاهای بوزه، گیاه دوران، سلیم ساغول، قوپی باباعلی، قوزلوجه به شبکه اینترنت تا آخر خرداد سال جاری و هفت روستای دیگر نیز تا آخر مرداد انجام خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: پوشش اینترنت در تمام روستاها یکی از مطالبات مهم و به حق اهالی روستاها بوده و با توجه در پیش بودن انتخابات تلاش می‌کنیم این زیرساخت را در کل شهرستان فراهم کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: مهاباد از لحاظ زیرساخت و پوشش اینترنت طی ۲ سال گذشته به صورت جهشی از جایگاه آخر استان به رتبه نخست رسیده است.

۹۱ درصد روستاهای مهاباد از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

قاسم جلیل نژاد تاکید کرد: طی یکسال گذشته از مجموع ۱۷ روستای بدون اینترنت مهاباد، پنج روستا بخش خلیفان و مرکزی تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات خدمات اینترنت و مخابرات از خارج وارد می‌شود و بخاطر تحریم‌ها نتوانستیم آنها را وارد کنیم، نسبت به تعهدات و مصوبات سال گذشته عقب هستیم ولی تلاش داریم در چند ماه آینده همه روستاها به شبکه اینترنت متصل شوند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha