۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85069160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تگرگ و سیل در تربت حیدریه خسارات جزئی به دنبال داشت

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85069160
تگرگ و سیل در تربت حیدریه خسارات جزئی به دنبال داشت

تربت حیدریه - ایرنا - منابع محلی در برخی روستاهای تربت حیدریه از بروز خسارت جزئی ناشی از بارش تگرگ و جاری شدن سیل در این شهرستان واقع در استان خراسان رضوی خبر دادند.

خبرنگار ایرنا ظهر امروز چهارشنبه از منابع مختلف روستایی در دهیاریهای تربت حیدریه کسب اطلاع کرد ؛ جاری شدن سیل در برخی روستاهای شهرستان باعث تخریب یا صدمه به آب بندها ، راههای ارتباطی فرعی، کانال های انتقال آب کشاورزی و نظایر آن شده است.

همچنین بارش تگرگ خساراتی به برخی باغات تربت حیدریه وارد کرد بطوریکه با صدمه دیدن غنچه های سردرختی بخشی از میوه بهاره و تابستانه در دست تولید این شهرستان از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه با تایید بارش تگرگ در این شهرستان گفت: در پی درخواست روستائیان بخش کدکن؛ کارشناسان این اداره به مناطق مورد نظر اعزام شده اند اما خسارت وارده پس از برررسی و بازدید اطلاع رسانی خواهد شد لذا هنوز نمی توان آماری ارائه داد.

علیرضا کرباسی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه نیز گفت: در پی هشدارهای هواشناسی و آمادگی قبلی ، با تلاش راهداران و کمک نیروهای محلی سیلاب و مسیر روان آبها در سطح این شهرستان هدایت و کنترل شد بنابراین فقط خسارت جزئی به راههای مواصلاتی فرعی و روستایی مورد تایید است.

سید علی موسوی معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه نیز با یادآوری آماده باش دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: با توجه به بارندگیهای اخیر و وقوع سیلاب در برخی مناطق روستایی موضوع بررسی خسارات وارده در دستور کار قرار گرفت اما به سبب واصل نشدن گزارش کارشناسان اعزامی هنوز نمی توان رقم یا آماری ارائه داد.

در لحظه انتشار این خبر مقارن عصر چهارشنبه بارندگی توام با رعد و برق و باد نسبتا شدید در برخی مناطق تربت حیدریه شدت گرفته است.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس با تنوع اقلیم و جغرافیا اعم از دشت، کوهستان و کویر قطب کشاورزی محسوب می شود و در تولید برخی محصولات رتبه های برتر کشوری و استانی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha