تلفات حوادث رانندگی در ماموریت‌های اورژانس اصفهان ۴۰ درصد کاهش یافت

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد فوتی حوادث رانندگی در ماموریت‌های اورژانس استان از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

فرهاد حیدری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال، ۱۵ فوتی در ماموریت‌های اورژانس اصفهان برای حوادث رانندگی و تصادف‌های شهری و جاده‌ای ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مدت مذکور ۱۴ فوتی قبل از رسیدن اورژانس و یک فوتی حین انتقال به مرکز درمانی ثبت شده که از این ۱۴ نفر، هفت نفر در حوادث رانندگی شهری و هفت نفر در حوادث جاده‌ای برون شهری جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: این کاهش آمار در حالی اتفاق افتاده است که با افزایش تعداد ماموریت‌های تصادفی اورژانس استان در مدت مذکور نیز مواجه بودیم.

حیدری با بیان اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال، نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان به ۲ هزار و ۷۹۵ ماموریت تصادفی اعزام شدند، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی، تعداد کل ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان در مدت مذکور را ۱۰ هزار و ۹۸۱ ماموریت اعلام و خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از ماموریت‌ها مربوط به موارد غیرتصادفی و ۲۵ درصد تصادفی بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: کُل ماموریت‌های اورژانس اصفهان از ۲۵ اسفند گذشته تا هشتم فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و ماموریت‌های غیرتصادفی ۱۷ درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین تعداد کُل مُراجعان به بخش اورژانس مراکز درمانی استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین جاری را ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۸۴۸ نفر بصورت سرپایی درمان و ۳۶ هزار و ۴۲۵ نفر بستری شدند.

حیدری، تعداد مادران نیازمند مُراقبت با توجه ویژه در این مدت را ۱۹۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این بُرهه زمانی ۴۲۱ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا ۱۵ نفر بود.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha