۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85069190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۲ زندانی غیرعمد خراسان شمالی در انتظار آزادی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۱۰۲ زندانی جرائم غیر عمد این استان در ماه مبارک رمضان چشم انتظار حمایت خیران برای آزادی از زندان هستند.

محمداسماعیل حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد ۵۶ میلیارد تومان است که چشم انتظار کمک های جمع آوری شده در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان هستند.

وی افزود: بیشتر این افراد به دلیل بدهکاری مالی، مهریه و دیه در زندان به سر می برند.

حاتمی تصریح کرد: در جشن های گلریزان سال گذشته خیران سه میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان کمک کردند که برآورد می کنیم امسال بیش از این میزان کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در روز ۱۶ فروردین به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به صورت زنده تلویزیونی برگزار خواهد شد و همچنین این جشن در شهرهای اسفراین، آشخانه، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم و راز نیز برگزار می شود و از خیران می خواهیم برای آزادی زندانیان کمک کنند تا به آغوش خانواده بازگردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی است و بر همین اساس آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در اولویت است.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس داشته باشند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha