۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85069219
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توصیه‌های هواشناسی اردبیل برای بهره‌برداران بخش کشاورزی

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از افت دمای هوا در روزهای آتی توصیه‌های مهم هواشناسی را به کشاورزان و باغداران استان ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به کاهش دما و برودت هوا تا منفی ۷ درجه سانتی گراد در برخی از نقاط استان طی روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۱۲ و ۱۳ فروردین سال جاری و احتمال سرمازدگی باغات و زراعت، برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه هایی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه کرد.

ب️ر اساس این اطلاعیه برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی باغات استفاده از ماده ضد هسته یخ، استفاده از اسید امینه پتاس بالا، دفع علف های هرز بدون شخم، استفاده از گرما دهنده باغی و ایجاد دود، آبیاری یک روز قبل تا عمق رطوبتی ۲۰ سانتی متر ضروری است.

️همچنین برای کشاورزان و زارعان توصیه شده برای جلوگیری از خسارت از کود کلرو پتاسیم به صورت سرک و به میزان حداقل ۵۰ کیلو گرم در هکتار در اراضی زراعی استفاده کنند.

ب️ه زنبورداران نیز توصیه شده از هرگونه بازدید و بررسی کندوهای زنبور عسل خودداری و اقدامات لازم جهت حفاظت از کلنی ها برای جلوگیری از تلفات احتمالی را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha