هلال احمر هشدار داد/ گردشگری در ارتفاعات البرز مخاطره آمیز است

کرج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از طبیعت گردان و گردشگران نوروزی خواست با توجه هشدار هواشناسی از حضور در مناطق کوهستانی و رودخانه های البرز خودداری کنند.

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما ، بارش برف و باران، ، تگرگ و یخبندان از مردم انتظار می رود طی چند روزآینده از طبیعت گردی و کوهپیمایی خودداری کنند .

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به بارش ها و احتمال طغیان رودخانه ها به ویژه در جاده کرج - چالوس و طالقان ، مسافران در حاشیه رودخانه ها توقف نکنند.

خلفی خاطرنشان کرد: سهل انگاری و نا آگاهی برخی افراد در شرایط ناپایدار جوی سبب اختلال در ماموریت تیم های امدادی می شود.

خلفی گفت: اکنون تیم های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: در اجرای طرح نوروزی، نیروهای این جمعیت در ۲۸ پایگاه در راه های برون شهری مستقر شدند.

وی افزود: ارائه خدمات درمانی در نقاط مختلف استان به ویژه مسافران از جمله مهم ترین وظایف جمعیت هلال احمر در ایام نوروز است.

خلفی از هموطنان خواست در صورت نیاز امدادی به سامانه ۱۱۲ اطلاع دهند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیزپیش تر با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت : کاهش ۱۰ درجه ای دما و بارش تندری برف و باران از روز جمعه هفته جاری برای استان پیش بینی می شود که مردم و مسوولان به ویژه کشاورزان و گردشگران این هشدار را جدی بگیرند.

آرش بهاروند احمدی گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و زود گذر و سرد از روز جمعه تا شنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن رگبار ساعتی باران و رعد و برق ، تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید در ارتفاعات رگبار و کولاک برف و مه آلودگی مورد انتظار است .

وی ادامه داد: آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده ها و احتمال ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، شکسته شدن شاخه های درختان و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست از مخاطرات این وضعیت جوی است .

بهاروند احمدی گفت : کاهش دید دما و یخبندان از مخاطرات برای محصولات کشاورزی و باغی در زمان یاد شده است که انتظار می رود بهره برداران بخش کشاورزی اقدامات پیشگیرانه به عمل آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha