۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85069290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرما و یخبندان شبانه در راه کردستان

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبر: 85069290
سرما و یخبندان شبانه در راه کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، برای اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما و یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.  

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهر خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز تا صبح شنبه با ورود و فعالیت سامانه سرد و بارشی به منطقه، شرایط برای بارش باران و برف با احتمال رعدوبرق، در برخی نقاط امکان بارش تگرگ، وزش باد(گاهی شدید) و در ارتفاعات بارش برف و کولاک فراهم می‌شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز از جمعه شب تا صبح دوشنبه کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما(۶ تا ۹ درجه) در سطح استان و یخبندان شبانه، به خصوص برای صبح روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می‌شود.

پناهی نسبت به خسارت به باغات و سرمازدگی شکوفه درختان و مزارع توت فرنگی در روزهای شنبه تا دوشنبه هشدار داد و از کشاورزان خواست اقدام به روشن کردن آتش و ایجاد دود در باغات کرده و از محلول‌های ضدسرمازدگی برای مقابله با باکتری های مولد هسته یخ در گیاه، استفاده کنند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha