فعالیت تشکل‌های مردمی امر به معروف در اماکن گردشگری راهگشاست

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه گفت: فعالیت تشکلهای مردمی در عرصه‌های اجتماعی راهگشاست و از فعالیت و حضور تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در مراکز گردشگری استقبال می‌کنیم.  

به گزارش ایرنا «داریوش فرمانی» روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه اظهار کرد: حضور تشکل‌های مردم نهاد در عرصه اجتماعی همواره راه‌گشا بوده است و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند بخش مهمی از کاستی‌های دستگاه‌ها را جبران کند.

وی افزود: تشکل‌ها باتوجه به اینکه که از جنس مردم هستند، در پیشبرد کارهای فرهنگی و اجتماعی بسیار موثر و کارآمد هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: انجام کار فرهنگی در حوزه گردشگری به ویژه در سایت‌های پربازدید امروزه به یک نیاز اساسی تبدیل شده است و ما از استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه امر به معروف استقبال می‌کنیم.

فرمانی افزود: ما می‌توانیم برای این تشکل‌ها در صورت تمایل به حضور در این اماکن برای انجام کار فرهنگی، شرایط را مهیا کنیم.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان نیز بر ضرورت فضاسازی‌های محیطی متناسب با ماه رمضان، ممانعت از ورود حیوانات به مجموعه‌ها، رعایت پوشش مناسب توسط گردشگران تاکید کردند.

همچنین فعال‌سازی شورای امر به معروف‌ ادارات و برگزاری دوره‌های آموزشی عفاف و حجاب برای پرسنل و آمادگی این تشکل‌ها برای همکاری با اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه مورد تاکید قرار گرفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که طی روزهای اخیر بیش از یک میلیون نفر از این آثار بازدید کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha