۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبر: 85069327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقویت ناوگان امداد هوایی اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بدلیل گستردگی پهنه این استان و حجم ترددها به ویژه در ایام نوروز تقویت امداد هوایی در استان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان شامگاه چهارشنبه در جلسه ارتباط مستقیم جمعیت هلال احمر استان با ستاد مرکزی این جمعیت اظهار کرد: تاکنون به همت کارکنان نهادهای اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر استان عملکرد خوبی در نوروز ۱۴۰۲ محقق شده است و در حوادثی که رخ داد، تلاش شد امدادرسانی در زمان طلایی به بهترین نحو انجام شود گرچه به دلیل گستردگی پهنه استان و حجم چشمگیر تردد نیازمند تقویت امداد هوایی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در روزهای اخیر با افزایش آمار تصادفات در استان به میزان ۱۳ درصد مواجه بودیم اما تلفات حوادث رانندگی ۴۰ درصد کاهش یافته است.

زینلیان همچنین از افزایش ۱۰ درصدی ورود مسافران نوروزی به استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ تاکنون هفت میلیون نفر به استان سفر کرده‌اند که با توجه به این مسئله، تجهیز و تقویت خدمات امدادی در این استان از سوی نهادهای مسئول ضروری است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اظهارات مسئولان استانی، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال، ۱۵ فوتی در ماموریت‌های اورژانس اصفهان برای حوادث رانندگی و تصادف‌های شهری و جاده‌ای ثبت شده است.

در این مدت ۱۴ فوتی قبل از رسیدن اورژانس و یک فوتی حین انتقال به مرکز درمانی ثبت شده که از این تعداد، هفت نفر در حوادث رانندگی شهری و هفت نفر در حوادث جاده‌ای برون شهری جان باختند.

این کاهش آمار در حالی اتفاق افتاده است تعداد ماموریت‌های تصادفی اورژانس استان در این مدت افزایش یافته است.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha