پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای آذربایجان‌غربی به ۸۳ درصد رسید

مهاباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی گفت: پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان به ۸۳ درصد رسید و تنها ۳۸۰ روستای دیگر باقی مانده است تا پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کامل شود.

قاسم جلیلی‌نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکسال گذشته در مجموع ۱۴۸ روستا از مناطق مختلف استان به شبکه ملی ارتباطات و تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق تعهدات ایجاد شده به وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه میانگین درصد برخورداری روستاها ۸۰ درصد تعیین شده که هم اکنون استان ما سه درصد نسبت به تعهدات جلو است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان غربی اضافه کرد: برای سال جاری هم دولت در تلاش است فیبر نوری به تمام خانوارهای در راستای اهدای تلفن ثابت و اینترنت ثابت با اولویت مراکز کسب و کار راه اندازی کند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه در جامعه کنونی بیشتر کسب و کارها به صورت اینترنتی انجام و انتظارات در خصوص کیفیت اینترنت افزایش یافته است، گفت: وزارت اطلاعات و ارتباطات در تلاش است مردم از دولت الکترونیک و با کیفیت خوب بهرمنده شده و خدمات‌رسانی به تمام روستاها در اولویت امر قرار دارد.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان بویژه در دوران کرونا و همچنین زلزله‌های اخیر از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق مختلف بوده است.

به گزارش ایرنا، زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha