۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85069447
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85069447
همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

همدان- ایرنا- یکپارچه و بدون حاشیه، این پیام مهم، روشن و خروجی مثبت از یک نشست در ملایر استان همدان در سال ۱۴۰۲ است؛ نشستی که در آن بوی وفاق، انسجام و همدلی به مشام می رسد و همه بر اشتراکات و حرکت های پرامید و توسعه مدارانه و نفی افتراق ها، حاشیه ها و اختلاف ها تاکید می ورزند.

به گزارش ایرنا؛ مخابره پیام وحدت، همدلی و انسجام در نخستین نشست شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها آن هم در اولین روز کاری سال جدید، ابتکاری جدید بود که به میزبانی ملایر و تدبیر دست‌اندرکاران این شهرستان انجام شد و این پیام راهبردی از طریق استاندار همدان به کل استان مخابره شد.

استان همدان در سالی که گذشت تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را تجربه کرد، آن هم در کنار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم که موانع بیشماری در مسیر حرکت پُرشتابش ایجاد شد، اما در سایه تدبیر، برنامه عملیاتی، هوشمندانه و عملگرایانه دولت، تمامی این دسیسه‌ها و ترفندهای دشمنان چه در داخل و چه در خارج نقش بر آب شد.

نگاهی به عملکرد سال گذشته استان همدان در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که موانع و مشکلات یکی از پس از دیگری با کمترین چالش و بحران با مدیریت استاندار همدان و همدلی مجموعه استان و همراهی مردم، پشت سر گذاشته شد، نمونه بارز آن بحران بی‌آبی همدان و اجرای تحسین‌برانگیز اَبَر پروژه آبرسانی به شهر همدان بود که در کنار دیگر اقدامات ارزنده، در صدر دستاوردهای این استان قرار گرفته است.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

مخابره پیام وحدت از ملایر به کل استان همدان

و اما شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها به میزبانی شهرستان ملایر از آن جهت مهم، اثرگذار و در نوع خود بی‌نظیر بود که به ریاست "علیرضا قاسمی‌فرزاد" استاندار همدان و با حضور آیت‌الله "حبیب‌الله شعبانی‌موثق" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، ائمه جمعه استان، مجمع نمایندگان استان، فرمانداران و مدیران کل استانی در شهرستان ملایر برگزار شد و قاب تصویری که از این شهرستان به کل استان منعکس شد، پیام وحدت، وفاق، همدلی، انسجام و همراهی برای لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب در تحقق شعار سال و اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها و برنامه‌های دولت آیت‌الله رئیسی بود.

حضور مجموعه استان در نشست شورای اداری استان همدان جلوه‌ای از همدلی و وفاق بود که حاضران یکصدا پیام وحدت و انسجام را مخابره کردند و به گفته فرماندار ویژه ملایر قاب تصاویر آن جزء ماندگارترین خبرهای رسانه‌ای امسال این استان است.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

همانگونه که اشاره شد، استاندار همدان در این نشست اعلام کرد که تمامی ارکان نظام در این استان در لوای ولایت، یکصدا پیگیر منافع ملی و مصالح مردم و عمران و آبادانی هستند و همه در این اصل مهم، اشتراک نظر داریم.

"علیرضا قاسمی‌فرزاد" اظهار داشت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با تمامی فشارها، سختی‌ها و مشکلاتی که در طول یکسال و نیم گذشته متحمل شد، با وحدت، انسجام و همدلی بر این مشکلات فائق آمد و همین روند تا پایان دولت ادامه دارد.

استاندار همدان: با تلاش مجموعه استان، سال گذشته سال عبور از بحران‌ها و گره‌گشایی از گره‌های کور بود و یکی پس از دیگری مسائل و مشکلات رفع و برنامه‌ یکساله توسعه استان در ابتدای دولت سیزدهم تدوین و اجرا شد.

وی همچنین از تمامی زحمات و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی قدردانی کرد و نمایندگان استان همدان را جزء موثرترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد: با تلاش فرمانداران و مدیران کل استانی، بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم.

به گفته وی؛ با تلاش مجموعه استان، سال گذشته سال عبور از بحران‌ها و گره‌گشایی از گره‌های کور بود و یکی پس از دیگری مسائل و مشکلات رفع و برنامه‌ یکساله توسعه استان در ابتدای دولت سیزدهم تدوین و اجرا شد.

استاندار همدان همچنین گریزی به تهیه و تدوین برنامه سه ساله توسعه استان همدان بر مبنای رشد اقتصادی ۷.۵ درصد زد و گفت: در کنار این امر، مصوبات سفر رئیس جمهور را نیز به استان داشتیم و تمامی مسائل و اولویت‌دار استان در این سفر دیده شد.

نهضت ملی مسکن؛ اولویت مهم استان همدان

قاسمی‌فرزاد از تصویب بالغ بر ۲۰۰ میلیار تومان اعتبار برای پروژه چهار بانده ملایر- آورزمان- نهاوند و تخصیص ۲۰ میلیارد تومان آن خبر داد و بار دیگر تاکید کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تمام توان خود را برای حل و رفع مسائل و مشکلات به جا مانده از قبل به کار گرفته است.

اجرای نهضت ملی مسکن از دیگر اولویت‌های مهم استان همدان در سال ۱۴۰۲ است که از تاکیدات استاندار همدان در این نشست بود که به طور جد در دستور کار جدی استان قرار دارد.

به گفته قاسمی‌فرزاد؛ سال ۱۴۰۲ سال امید و گشایش هر چه بیشتر امور است و همه باید برای امیدآفرینی و جهاد تبیین تلاش کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد که سال گذشته با همه فراز و نشیب ها و تنگناها در حوزه های گوناگون اما کارهای بزرگی در بخش های مختلف برای این استان رقم خورد که سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب مهمترین و با ارج ترین اتفاق برای این استان بود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ در استان رقم خورد و چالش ها و بحران‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ تامین کالاهای اساسی، برطرف کردن بحران آب شهر همدان و باز کردن گره های گور و کهنه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان بود.

استاندار همدان تاکید کرد: در پروژه آبرسانی به همدان، خط انتقال به طور کامل احداث شد، تصفیه خانه مراحل پایانی خود را می گذراند و ظرفیت انتقال ۹۰۰ لیتر آب در ثانیه فراهم شده است که تا پایان خرداد ظرفیت آن به به یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسد، بیان کرد: با توجه به نزولات آسمانی و متناسب با بارش ها آب مورد نیاز استان، از طریق طرح آبرسانی بلند مدت به همدان تامین می شود و کمبود و آب مورد نیاز شهروندان از طریق خط آبرسانی تامین می شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رشد تولید مهمترین برنامه پیش روی استان در سال ۱۴۰۲ است، افزود: راه‌ اندازی پتروشیمی همدان، بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی، مرکز بازیافت هواپیما و اضافه شدن رشته های دانشگاهی راهبردی اقدامات بسیار ارزشمندی است که در سال ۱۴۰۲ محقق می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار دستگاه های کشوری، همدان در سال گذشته در حوزه تورم، همواره در رده ۳۰ و ۳۱ کشور قرار داشته و تا حد امکان تورم در استان مهار شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: رشد تولید به طور جدی در دستور کار است در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و صنایع دستی برنامه ها پیش می‌رود تا شعار سال را محقق کنیم.

دیگر سخنران نشست شورای اداری استان همدان با شهرستان‌های ده‌گانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بود که در آغاز سخنانش، ابتکار عمل فرماندار ملایر و نمایندگان این شهرستان در برگزاری جلسات این‌ چنینی که در آن تدبیر، تعامل و همکاری ترویج می‌شود، را شایسته تقدیر خواند و گفت: این مسئولیت‌ها و نشست‌ها باید منجر به گره‌گشایی از کار مردم و مشکلات اجتماعی شود.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

عقلانیت و تدبیر؛ لازمه مهار تورم

آیت‌الله "حبیب‌الله شعبانی‌موثق" اظهار داشت: جای چنین جلساتی در استان خالی است و در یک فضایی صمیمی باید برای حل مسائل و مشکلات استان تفکر و گفتگو کنیم.

وی حُسن تدبیر و برنامه‌ریزی درست در امور را لازمه حل مشکلات اقتصاد عنوان کرد و با اشاره به نامگذاری شعار سال، افزود: منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مهار تورم، با برنامه‌ریزی‌، عقلانیت و تدبیر محقق می‌شود و با امت واحده در مردمی‌سازی اقتصادی قابل دست‌یابی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه مشکلات را نمی‌توان به تورم و گرانی ارز ارتباط داد، گفت: سیاست‌های کلان کشور باید تدبیر شود و دولت و مجلس در کنار هم می‌توانند مشکلات اقتصادی را مدیریت و حل کنند.

امام جمعه همدان: منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مهار تورم، با برنامه‌ریزی‌، عقلانیت و تدبیر محقق می‌شود و با امت واحده در مردمی‌سازی اقتصادی قابل دست‌یابی است.

آیت‌الله شعبانی حمایت از سرمایه‌گذاران را ضرورت مهم دولتمردان در استان دانست و خاطرنشان کرد: یک بخش حل مشکلات اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد است و بخش مهم آن حمایت از سرمایه‌گذاران در این استان است که ربطی به تحریم‌ها ندارد و نیازمند عقلانیت و مدیریت درست است.

آیت‌الله شعبانی‌موثق ضمن تأکید بر لزوم حل مشکل گرانی مسکن در همدان، اظهار داشت: از مدیران ارشد استانی و حتی رییس جمهور انتظار داریم جلسات لازم برای حل مشکلات موجود در عرصه مسکن را با جدیت برگزار کنند.

"سلمان اسماعیلی" فرماندار ملایر نیز در این نشست اعلام کرد: قاب تصویری که از جلسه امروز به افکار عمومی در استان منعکس خواهد شد، پیام وحدت، وفاق، انسجام، همدلی، همراهی و انگیزه بالای مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه است که برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و کار و تلاش دور هم جمع شده‌اند.

وی از اتحاد و انسجام موجود در شهرستان ملایر سخن به میان آورد، "در ملایر شاهد یک وفاق کم‌سابقه بین همه ارکان هستیم و یک صحنه بی‌بدیلی از وفاق و همدلی بین مجموعه این شهرستان با محوریت ولایت و منافع مردم حاکم است و همه کمر همت را برای خدمت به مردم بسته‌اند".

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر به دیگر اقدامات مهم این شهرستان به ویژه در حوزه عمرانی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: طی روزهای آینده عملیات اجرایی اَبَر پروژه تولید شیشه خودرو با سرمایه‌گذاری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

آغاز عملیات اجرایی اَبَر پروژه هشت هزار میلیاردی در ملایر

به گفته اسماعیلی؛ این پروژه بزرگترین سرمایه‌گذاری منطقه با ۱۳۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی است.

وی اظهار داشت: در حوزه عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرستان ملایر فعال است که چهار هزار میلیارد تومان آن اعتبارات ملی و استانی و ۲ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور است و در طول تاریخ ملایر بی‌سابقه است.

فرماندار ملایر: نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی تاریخ این شهرستان است و متعهد هستیم بالغ بر هفت هزار مسکن را با شرایط و ضوابط لازم تحویل مردم ملایر دهیم که این پروژه با وسعت نظر و نگاه ویژه استاندار همدان طراحی و گام‌های مستحکمی در این زمینه برداشته شد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در کنار این اقدامات مهم، پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرستان و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان است که در دست اجرا است.

اسماعیلی در عین حال نهضت ملی مسکن را یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی تاریخ این شهرستان عنوان کرد و افزود: متعهد هستیم بالغ بر هفت هزار مسکن را با شرایط و ضوابط لازم تحویل مردم ملایر دهیم که این پروژه با وسعت نظر و نگاه ویژه استاندار همدان طراحی و گام‌های مستحکمی در این زمینه برداشته شد.

به گفته وی؛ با وفاق، وحدت، همدلی و خیرخواهی مجموعه مدیران، نمایندگان ملایر، ائمه جمعه و جماعات حرکت پرشتابی برای توسعه شهرستان ملایر به عنوان بخشی از استان پهناور همدان در جریان است و با همین وفاق و وحدت طی طریق خواهد شد و روزهای بهتری برای ملایر رقم خواهد خورد.

نوبت به نمایندگان مجلس رسید تا در طول یکسال گذشته هر آنچه تلاش و پیگیری برای موکلان خود انجام داده بودند، حتی اگر به نتیجه هم نرقیده باشد، سخن به میان آوردند، تقریبا همه نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند، جز حجت الاسلام "احمدحسین فلاحی" نماینده مردم همدان و فامنین که به دلیل عدم حضور خود عذرخواهی کرد و "محمدمهدی مفتح" نماینده مردم تویسرکان در مجلس که به دلیل شکستگی دست و محدودیت‌هایی که برای وی ایجاد شده بود، توفیق حضور در این نشست را نداشت و از طریق تماس تلفنی از حضار عذرخواهی کرد.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

نمایندگان حاضر در این نشست همچون "حمیدرضا حاجی‌بابایی" رئیس مجمع نمایندگان و "هادی بیگی‌نژاد"، "احد آزادی‌خواه"، "علیرضا شهبازی"، "حسن لطفی"، "کیومرث سرمدی" و "فتح‌الله توسلی" اما به نوبت به ایراد سخن پرداختند، از نماینده نهاوند که ملایر را در بسیاری از حوزه‌ها سرآمد و پیشرو و رفع موانع و تکمیل پروژه چهاربانده محور ملایر- آورزمان- نهاوند را ضروری دانست تا نماینده رزن که یارانه پنهان را یکی از چالش‌های مهم کشور مطرح و ضمن تاکید بر ضرورت حذف آن، گفت: رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های مهم امسال است که سال گذشته در این راستا با رفع موانع بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در رزن، بالغ بر چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وحدت؛بسترساز رشد و توسعه استان همدان

نماینده مردم همدان و فامنین نیز ضمن دفاع از عملکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و استاندار همدان به عنوان نماینده عالی دولت در این استان و انجام خدمات فراوان، وحدت و وفاق موجود در استان همدان را زمینه رشد و پیشرفت در تمامی حوزه‌ها عنوان کرد.

"حمیدرضا حاجی‌بابایی" خاطرنشان کرد: پیام جلسه امروز به مردم این است که مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیریتی استان در کنار یکدیگر به فکر رفع مشکلات مردم هستند و تا آخرین لحظه در این زمینه تلاش خواهند کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حرکت ارزشمند همدلی و انسجم بین تمامی دستگاه های مختلف اجرایی و مجموعه مدیران در همه ارکان نظام در استان همدان می تواند الگویی سرمشق و پیش نیاز اساسی برای این شرایط کنونی جامعه ما باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ناترازی اقتصادی در طول پیروزی انقلاب تاکنون گفت و از اینکه این ناترازی که بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار (۷۵۰ هزار میلیارد تومان) است، جز با تولید قابل جبران نیست.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

به گفته "هادی بیگی‌نژاد" ظرفیت‌هایی همچون گردشگری، مبلمان منبت، هنرهای صنایع دستی خیاطی، انگور و کشمش می‌تواند این ناترازی اقتصادی را حل کند و برای حل این مشکل از هم اکنون سهم هر ارگان و دستگاه اجرایی در شهرستان ملایر را مشخص کردیم.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز جلسه امروز را سرآغاز یک تحول بزرگ در استان دانست و ضمن تاکید بر لزوم استمرار این جلسه، افزود: طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در شعار امسال، باید امیدبخشی را در جامعه تزریق و اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کنیم.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" تاکید کرد: مدیران و تریبون به دستان جامعه و همه گروه‌های سیاسی، باید دم از امید بزنیم و کارهای موفق را به رخ بکشانیم و به دشمنان بفهمانیم.

به گفته وی؛ پیروزی‌های بزرگ را باید فریاد بزنیم و برای رفع موانع تلاش کنیم، در سایه وحدت دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار هم برای رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش کنیم.

همدان بر مدار توسعه؛ یکپارچه و بدون حاشیه + فیلم

کلیدواژه اصلی و مهم این نشست، وحدت، همدلی و انسجام مجموعه استان برای ساختن همدانی آباد و توسعه یافته است تا در سایه یکدلی و البته بدون حاشیه، روزهای خوب و بهتری را برای مردمان دیار الوند رقم بزنند.

به گزارش ایرنا؛ حُسن ختام نشست شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها، بازدید از جهان کوچک (مینی‌وُرلد) منحصربه فردترین پروژه گردشگری استان همدان در ملایر بود که به گفته استاندار همدان؛ این مجموعه یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری و بازنمایی معماری و آثار فرهنگی ملت‌ها و تمدن‌ها در طول تاریخ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha