۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۶:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85069453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانداری ملایر برای ایجاد تحول اقتصادی در این شهرستان فراخوان عمومی داد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با اعلام فراخوان طرح تحول اقتصادی این شهرستان، از مردم دعوت کرد: در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال یعنی مهار تورم، رشد تولید، برای پیشرفت و آبادانی بیشتر ملایر به طرح بزرگ تحول اقتصادی ملایر (تام) بپیوندند.

"سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جزئیات بیشتر طرح تحول اقتصادی ملایر و خبرهای خوب در این زمینه بزودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: تاریخ چندهزار ساله ملایر تصویری چشم‌نواز از نجابت، شرافت و سخت‌کوشی مردمان این دیار را به نمایش گذاشته است و امروز در طلیعه قرن جدید شاهد پیشرفت ملایر در بسیاری از شاخص‌های توسعه انسانی، عمرانی و اقتصادی هستیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ما در کنار یکدیگر ملایر را آباد کرده‌ایم، بیان کرد: زیرساخت‌های بزرگی طی‌ سال‌های گذشته فراهم شده و در موارد متعدد رتبه‌ها و نشان‌های خوبی در طراز محلی، ملی و جهانی به نام ملایر به ثبت رسانده‌ایم، امّا هنوز راه‌های نرفته فراوانی پیش روی ما است و ملایر با همه ظرفیت‌ها و استعدادهای تاریخی، طبیعی، انسانی، صنعتی و کشاورزی خود با جایگاه شایسته‌اش فاصله دارد.

اسماعیلی در عین حال اصرار بر روش‌های سنتی، فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز، خام فروشی بسیاری از محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی، سهم ناچیز از تجارت و بازار ملی و جهانی در بسیاری از محصولات و مزیت‌های رقابتی و کمبود صنایع بزرگ و دانش‌بنیان نمونه‌ای از اشکالات زیست‌بوم اقتصادی این شهرستان عنوان کرد.

به گفته او؛ با این همه چشم‌انداز، آینده ملایر بسیار روشن است و بخش بزرگی از الزامات و بسترهای مورد نیاز برای تحول اقتصادی فراهم است، لیکن شرط اساسی برای آفرینش و ساخت ملایری جدید و پیشرفته، همدلی، همراهی و مشارکت همگانی است.

رئیس کارگروه تحول اقتصادی ملایر ادامه داد: در حقیقت کلید معجزه‌آفرین در تحول اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد است و این مردم هستند که می‌توانند با ورود بیشتر به صحنه اقتصادی شهرستان و با اشتراک‌گذاری سرمایه‌های مادی و معنوی، تحولی بزرگ را سامان دهند.

اسماعیلی گفت: بنا داریم در حمایت و همراهی با مردم، طرحی نو دراندازیم و با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان و برقراری ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی و نیز حمایت همه‌جانبه از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی، مسیری جدید پیش روی ملایر قرار دهیم.

وی یادآور شد: برای تحقق این مهم، گام‌هایی برداشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی کارگروه تحول اقتصادی این شهرستان و شناسایی بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر اشاره کرد.

فرماندار ویژه ملایر فعال‌سازی و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در تحول اقتصادی ملایر را گام سوم عنوان و تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، الگویی طراحی شده تا ظرفیت‌های موجود در فرآیندی قانونی و شفاف، شناسایی، ارزیابی، اولویت‌بندی و در نهایت به پروژه‌های اجرایی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: طبق این الگو امکان مشارکت همه علاقمندان از طریق یکی از سه روش فوق از جمله مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان فراهم است.

معاون استاندار همدان گفت: در این فرآیند، ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی به لحاظ فنی، اقتصادی و حقوقی در کارگروه‌های تخصصی ارزیابی و در صورت تایید و احراز ارزش‌های تجاری و اقتصادی به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر انتخاب خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در گام چهارم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر در سیر مراحل قانونی، صدور مجوزهای لازم، آموزش، مشاوره، تامین سرمایه، تجاری‌سازی و تبلیغات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی گفت: از همه مردم، صاحب‌نظران، جوانان، نخبگان، فنآوران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع، مالکان، سرمایه‌گذاران، اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و رسانه‌ها دعوت می‌کنم تا در لبیک به رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال یعنی "مهار تورم و رشد تولید" و برای پیشرفت و آبادانی بیشتر ملایر، به طرح بزرگ تحول اقتصادی ملایر (تام) بپیوندند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است و برای نخستین بار طرح تحول اقتصادی در این شهرستان تهیه و تدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha