٣٣ روستای دارای دهیاری استان سمنان شرایط بهره‌مندی از اعتبارات تملک دارایی دارند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۳۳ روستای دارای دهیاری استان طبق آیین‌نامه اجرایی مصوبه هیات وزیران شرایط بهره‌مندی از اعتبارات تملک دارایی‌ دارند. 

مهدی صمیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی پس از تصویب هیأت وزیران در سیزدهم اسفند ١۴٠١ به وسیله معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شد.

وی افزود: دهیاری‌های تمام وقت روستاهای با جمعیت بیش از یکهزار نفر که دارای درجه چهار و بالاتر و از توان مالی، اجرایی و فنی مناسب نیز برخوردار هستند، مشمول آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی شدند.

بیشتر بخوانید:

سند توسعه و اشتغالزایی ۲۰۰ روستای استان سمنان تدوین شد

٣٣ روستای دارای دهیاری استان سمنان شرایط بهره‌مندی از اعتبارات تملک دارایی دارند


صمیمیان با بیان اینکه دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی و جاری دهیاری‌های استان سال ١۴٠١ نسبت به سال قبلش با رویکرد دولت سیزدهم در زمینه توجه به توسعه و آبادانی در روستاها ۱۱۶ درصد افزایش یافت.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: دهیاری‌ها در شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست محیطی اهتمام ویژه داشته باشند و به عنوان اهرم کمکی برای دستگاه‌های اجرایی در توسعه روستاها نقش آفرینی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha