حدود ۱۸ هزار مازندرانی از مناطق عملیاتی بازدید کردند

ساری- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر از مردم این استان در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشورمان در سال گذشته بازدید کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی اظهار داشت: از مجموع افرادی که در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشورمان اعزام شدند، سه هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموزا و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو بودند.

وی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان و دانشجویان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشورمان تا قبل از نیمه نخست اسفندماه پارسال به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور در بخش محلات نیز از ۱۵ اسفندما آغاز شد و تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰ نفر از سراسر استان به منناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی شمار زایران راهیان نور که با خودروی شخصی و به صورت خانوادگی با سفر به جنوب کشورمان از مناطق عملیاتی بازدید کردند، گفت: در سفر اسفندماه پارسال به مناطق عملیاتی جنوب کشورمان از ۲۱۵ خادم و راوی دفاع مقدس مازندران تکریم و تجلیل شد.

وی با عنوان اینکه ارودی راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه ساله در دستور کار تمام نیروهای مسلح و همچنین ستاد راهیان نور کشور قرار دارد، افزود: مسئولیت این کار، سیاستگذاری و هدف‌گذاری آن بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

حدود ۱۸ هزار مازندرانی از مناطق عملیاتی بازدید کردند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی نیز در رابطه با اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب و بازدید از یادمان‌های شهدا در این مناطق ماموریت دارند، افزود: مازندران در این زمینه عملکرد خوبی داشت و سپاه کربلای استان نیز بعنوان مجری اعزام راهیان نور، مطلوب عمل کرد.

سردار سرتیپ پاسدار ملکی با بیان اینکه استقبال مردم از اردوی کاروان راهیان نور بسیار مطلوب بود و این روند در سال جدید نیز همچنان تداوم خواهد داشت، گفت: راهیان نور بهترین، فنی‌ترین و موثرترین روش در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است.

وی با بیان اینکه راهیان نور محل انتقال رشادت‌ها، حماسه‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و شهدا است، عنوان کرد: سرزمین نور هدیه شهداست و باید آن را حفظ کنیم تا رشادت‌ها، دلاوری‌های شهدا و رزمندگان برای نسل جوان جامعه تبیین و بازگو شود.

این مقام مسوول با اشاره به نقش و تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یکی از روش‌های موثر تحقق جهاد تبیین است، چون در این اردوها الگوهای موفق و حماسه‌ساز به نسل جوان معرفی می‌شوند.

سرار سرتیپ پاسدار ملکی ادامه داد: یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است که اردوهای راهیان نور نقش مهمی در این زمینه دارد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha