۲ میلیون و ۶۴۵ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا نهم فروردین ماه حدود ۲میلیون و ۶۴۵هزارنفر در مراکز اقامتی استان فارس اسکان یافتند.

سید مجتبی علوی پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: یک میلیون و ۷۶۳ هزار مسافر نوروزی هم در مراکز اقامتی شیراز اسکان داده شده‌اند.

لزوم اسکان مسافران نوروزی در مکان‌های مجاز

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از مسافران نوروزی خواست در مکان‌های غیرمجاز در سطح شهر چادر برپا نکنند و به اماکن، پارک‌ها و اقامتگاه‌هایی که مجاز و مورد تایید هستند برای اسکان مراجعه کنند.

۲ میلیون و ۶۴۵ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند

علوی افزود: در مکان‌های مشخص شده برای اسکان مسافران، نیروهای امداد، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی مستقر هستند تا در هنگام بروز هر حادثه و اتفاق بتوانیم به مسافران خدمات‌رسانی کنیم‌ لذا از مسافران خواهشمندیم در مکان‌های مشخص شده استقرار یابند.

همچنین براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا نهم فروردین‌ماه جاری یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۵ نفر گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

۲ میلیون و ۶۴۵ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند

به گفته سید مؤید محسن نژاد، آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه‌السلام همچنان پربازدید کننده ترین مکان تاریخی است که ۳۳۸هزار و ۴۴۱نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۳۳ هزار و ۷۸۶نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۲۱۴ هزار و ۲۰۳نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۱۳۶ هزار و ۱۶۸ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۳۵ هزار و ۲۶۴ نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha