۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85069943
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

بانک کشاورزی در خوزستان به‌موقع مطالبات خرید تضمینی گندم را پرداخت می‌کند

اهواز - ایرنا - مدیر بانک شعب بانک کشاورزی خوزستان از آماده‌سازی زیرساخت های لازم این بانک برای پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان خوزستانی خبر داد.

جهانپور معماریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نیز همچون سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ عاملیت پرداخت بهای گندم کشاورزان خوزستانی به بانک کشاورزی واگذار شده و متعاقب آن برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای پرداخت نقدی بهای گندم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه گندم کشاورزان به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود گفت: منابع مالی خرید تضمینی گندم توسط شرکت مادر تخصصی دولتی ایران در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد و این بانک طبق فهرست تایید شده اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، اقدام به واریز بهای گندم به حساب بانکی کشاورزان گندم‌کار خواهد کرد.

معماریان مبلغ خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی جاری را ۱۳۰ هزار ریال اعلام کرد.

پرداخت ۱۹هزار میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های کاشت و داشت محصول گندم در خوزستان

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری ۱۹هزار میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های کاشت و داشت محصول گندم به ۶ هزار کشاورزگندم‌کار خوزستانی پرداخت شده است.

معماریان افزود: همچنین یک هزار و ۷۵۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی درسال زراعی جاری برای توسعه مکانیزاسیون(خرید ادوات کشاورزی) از سوی بانک کشاورزی استان به ۵۵۰ کشاورز خوزستانی پرداخت شده است.

تسویه حساب کامل پرداختی وجه کشاورزان گندمکار خوزستانی در سال زراعی گذشته

معماریان گفت: گندمکار خوزستانی سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۶۰هزار تُن گندم به دولت فروختند که بابت آن ۱۵۵هزار میلیارد ریال به ۳۶هزار کشاورز پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پرداخت وجه گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ، موجبات رضایتمندی کشاورزان تلاشگر خوزستانی فراهم شود.

به گزارش ایرنا در سال زراعی جاری ۴۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت قرار گرفت که با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود دیمزارها پیش‌بینی می‌شود امسال با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، یک میلیون و ۴۹۶ هزار تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن گندم در خوزستان به صورت تضمینی خریداری شد که بیشترین حجم خرید تضمینی گندم در کشور بود.

برداشت گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین ماه شروع و در یک دوره فشرده ۴۰ روزه به پایان می‌رسد؛ برداشت گندم ابتدا در مناطق جنوبی استان همچون هندیجان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر شروع و سپس به تدریج به مناطق مرکزی و غربی خوزستان کشیده خواهد شد و درنهایت کار برداشت گندم از مناطق سردسیر ایذه، باغملک و دزپارت نیمه نخست خرداد شروع می‌شود.

استان خوزستان در سه سال متوالی در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم مقام نخست کشوری را کسب کرده است و پیش‌بینی شده امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

خشکسالی و تنش آبی شدید در ۲ سال اخیر، میزان تولیدات بخش کشاورزی خوزستان را حدود ۲۵ درصد کاهش داده ولی امید است امسال با توجه به بارندگی‌های به موقع و مناسب، تولیدات بخش کشاورزی استان به شرایط قبل از خشکسالی برسد.

استان خوزستان یک میلیون و۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha