۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85070011
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار نارنجی داد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز جمعه هفته جاری تا سه‌شنبه هفته آینده نسبت به مواجی و تلاطم خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: با وزش باد شدید شمال غربی با سرعت گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل و فراساحل استان بوشهر به ۱۵۰ تا ۳۰۰ و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده گاهی گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در چند روز پیش رو با مواجی دریا نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌ شدن شناورها سبک و نیمه‌ سنگین، پاره‌ شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی هشدار داده می‎‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه انتظار می‌رود لغو کلیه ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و کلیه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی و برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم مدنظر قرار گیرد.

مساعدی ادامه داد: همچنین با ورود سامانه جدید جوی، روز جمعه تا بعد از ظهر برای برخی از نقاط استان بوشهر وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در برخی از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: دمای هوا در استان بوشهر نیز از روز شنبه به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha