۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85070084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع رایگان بیش از یکصد هزار اصله نهال صنوبر بین مددجویان گیلانی

رشت - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گیلان از توزیع رایگان بیش از یکصد هزار اصله نهال اصلاح شده صنوبر بین مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، عباس اهرابی افزود: در راستای توسعه زراعت چوب و همچنین فراهم آوری زمینه کسب درآمد و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان استان، تعداد یکصد هزار اصله نهال صنوبر بین پنج هزار مددجو در ۱۷ شهرستان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با تأکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت های این نهاد و یکی از سیاست های محوری سال های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان بوده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح حدود یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وی، اضافه کرد: این طرح با هدایت و نظارت راهبران شغلی به منظور انتقال تجارب به مددجویان، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصول و بالا بردن راندمان کاری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد استان در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول در استان در دهه سوم اسفندماه به بهره‌برداری رسید.
این مشاغل در رسته های کشاورزی، صنعتی و خدمات بوده که با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۸ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.
تسهیلات پرداخت شده برای این طرح ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق ولایت امداد بوده که برای اجرای این طرح ها در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است.
برای ایجاد این فرصت های شغلی به صورت فرآیندی عمل شده که بر این اساس استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزشی توسط کمیته امداد استان انجام می شود.
این طرح ها با نظارت کمیته امداد اجرا می شود و بین سه تا پنج سال هم با هدف پایدارسازی مشاغل توسط کارشناسان کمیته امداد مورد پایش و نظارت قرار می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha