۱۶ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان غربی جان باختند

ارومیه - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از جان باختن ۱۶ نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان طی تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند تا ۹ فروردین) خبر داد و گفت: این تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کمتر است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا پناهی مقدم عصر پنجشنبه اظهار کرد: تعداد تصادفات جرحی و خسارتی در این مدت ۶۲۲ مورد بوده که ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود : سوانح رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در حالی کاهش داشته که شاهد تردد بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ دستگاه خودرو با رشد ۲۰ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: زمان اوج تصادف، از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده که نشان از افزایش حجم سفرها با توجه به ایام ماه مبارک رمضان در بعد از ظهرها است.

به گفته وی، محورهای ارومیه - سلماس با ۱۵ درصد، میاندوآب - مهاباد و ارومیه - مهاباد در ابن مدت بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت می‌گیرد توصیه می‌کنیم رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتما قبل از شروع سفر از آماده بکار بودن وسیله نقلیه خودشان اطمینان حاصل کرده و رعایت قوانین را مدنظر داشته باشند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ضمن تشکر از همکاری و همراهی مردم و مدیران دستگاه‌های خدماتی، امدادی و خانواده همکاران گفت: با توجه به ابلاغیه کمیسیون ایمنی راه‌ها مبنی بر کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی، بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان به جهت تاثیر گذاری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات الزامی بوده و ضرورت دارد با توجه به تغییرات جوی رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مدنظر رانندگان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha