نظریه انقلاب مبتنی بر احیای نظام سیاسی توحیدی است+فیلم

یزد- ایرنا - مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد مقدس گفت: نظریه انقلاب اسلامی مبتنی بر احیای نظام سیاسی اسلام بر مبنای توحید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی پنجشنبه شب در یادواره شهدای دهم فروردین، بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین و همچنین سالگرد شهادت آیت‌الله محمد صدوقی (ره) در مسجد حظیره یزد افزود: نظام سیاسی اسلام نظام توحید مدار است و در راس آن حاکمیت الله قرار دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، شهید آیت الله صدوقی و شهدای قیام دهم فروردین یزد ادامه داد: اسلام هیچگاه نسبت به نظام سیاسی بی‌تفاوت نیست و این روند در طول تاریخ همچنان با قوت ادامه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در پشت پرده غیبت طولانی هم نظام سیاسی اسلام رها شده نیست و این شرایط با ولی امر و ولایت فقیه ادامه دارد و اسلام در این عصر هم مدل سیاسی دارد.

دعایی بیان کرد: در مدل نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت نیز بر اساس آیات و روایات متعدد نظام دینی با ساختار مشخص با قدرت برای کمال انسان و عزت و سعادت او فعالیت دارد.

وی گفت: اسلام به عنوان یک دین کامل به همه سوالات و شبهات پاسخ منطقی داده هرچند عده‌ای غرب گرا و دنیای غرب در مسیری بر خلاف اهداف اسلام و ساختار آن در تلاش هستند.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد گفت: مهمترین نیاز یک اجتماع، استقلال سیاسی است که بتواند قدرت و قانون را در جامعه حاکم کند و این جزو آموزه‌های دینی است.

دعایی یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای قیام دهم فروردین سال ۱۳۵۷ را گرامیداشت و گفت: شهید آیت الله صدوقی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و کمک به موفقیت نظام نقش مهمی داشت.

وی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید همواره نام و خاطره شهیدان که چراغ فروزان هدایت هستند زنده نگه داشته شود و یاد آنها جاوید بماند.

این استاد دانشگاه به اهمیت ولایت فقیه و مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی و حضور فعال مردم در عرصه اشاره کرد و گفت: باید مردم در مسیر دین و ائمه اطهار (ع) و ارزش های الهی حرکت کنند.

دعایی به چالش ها و شبهات در خصوص نظام حکمرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های مختلفی علیه نظام توسط دشمنان انجام گرفت و همچنان ادامه دارد و باید مردم با بصیرت باشند.

وی به جنگ اقتصادی دشمنان در برهه کنونی علیه نظام اشاره کرد که باید مردم موظب توطئه‌ها باشند و تسلیم اهداف مختلف استکبار نشوند که راه برون رفت از مشکلات مقاومت، ایستادگی و ولایتمداری است.

این استاد دانشگاه به جنگ تمام عیار فرهنگی توسط دشمنان که حساب شده طراحی صورت داده اشاره کرد و گفت: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کشور به یک فرهنگ و رسالت همگانی تبدیل شود.

دعایی بیان کرد: نباید مسوولان اجرایی در خصوص مسلمات دین در جامعه کوتاهی کنند و همه مردم و مسوولان بر حسب رسالت شرعی و انقلابی باید برای تحقق کامل ارزش‌ها و مبارزه با ناهنجاری‌ها تلاش کنند.

در این مراسم که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، بیت شهید صدوقی و مردم و مسوولان حضور داشتند برنامه مداحی صورت گرفت.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha