۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85070120
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نخستین عمل جراحی پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

شهرکرد - ایرنا - رییس بیمارستان کاشانی شهرکرد و فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه گفت: برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان کاشانی شهرکرد در فروردین امسال با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،دکتر رسول رحیمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با همکاری و تلاش شبانه‌روزی پرسنل واحد فراهم‌آوری اعضا دانشگاه و تیم آموزش دیده فوق تخصصی پرستاری، بیهوشی و اتاق عمل بیمارستان کاشانی شهرکرد و ایثار خانواده بزرگوار اهدا کننده عضو طی یک عمل سنگین ۱۲ ساعته کبد اهدا کننده بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی و آماده شدن کبد جهت پیوند به مرد ۴۶ ساله اهل استان چهارمحال و بختیاری که در مرحله انتهایی نارسایی کبد قرار داشت و برای ادامه حیات نیازمند به پیوند اورژانسی کبد بود پیوند زده شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش icu بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد تحت مراقبت است و طی روزهای آینده مرخص می‌شود.

رییس بیمارستان کاشانی شهرکرد با تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو گفت: پیوند کبد جزو سخت‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود و تعداد محدودی از استان‌های کشور از امکانات، تجهیزات و توانایی انجام پیوند کبد بهره‌مند هستند.

رحیمی اظهار داشت: قبل از این بخش پیوند کلیه در این بیمارستان فعال بود و با راه‌اندازی بخش پیوند کبد در بیمارستان کاشانی شهرکرد امکان رشد و پیشرفت در حوزه پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزایش یافته است.

وی با اشاره صف طولانی بیمارانی که در انتظار پیوند کبد هستند، تصریح کرد: هم دسترسی بیماران استان به دریافت خدمات سایر مراکز کشور سخت است و هم تعداد زیادی از بیماران در لیست انتظار قبل از رسیدن نوبت پیوند به دلیل کم بودن اعضای اهدایی فوت می کنند چون روش درمانی جایگزین وجود ندارد و تنها راه درمان برای بیمارانی که در مراحل پایانی نارسایی کبد هستند، پیوند است از همین رو فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو و ایثار و کمک به همنوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بخش پیوند کبد بیمارستان کاشانی شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و با امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی، مجهز و آماده خدمت به مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha