۱۲ فروردین، بهار انقلاب اسلامی و جشن مردم‌سالاری دینی

شیراز-ایرنا- ۱۲ فروردین بهار انقلاب و جشن مردم‌سالاری دینی و عصاره یک تاریخ سراسر خون و شهادت و تداعی کننده حضور سرنوشت‌ساز و همیشه در صحنه‌ مردم ایران است؛حضوری که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس استمرار آن در طول ۴۴ سال گذشته را مُهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی می‌داند.

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نماد عینی از حضور و اراده ملت در تعیین سرنوشت خود است که ۹۸.۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی، آری گفتند و مسیر و جهت انقلاب اسلامی را به دنیا اعلام کردند.

۱۲ فروردین در واقع یادآور حضور پرشکوه مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است که از رفراندوم سال ۱۳۵۸ آغاز شد و همه ساله با وقوع رخدادها، برگزاری رویدادهای گوناگون و راهپیمایی‌های پرشور تمدید می‌شود. حضوری که برخی صاحبنظران معتقدند بهترین رفراندوم برای تایید نظام جمهوری اسلامی ایران است.

روز جمهوری اسلامی، یادآور انتخابی حساس و تاریخی است

استاندار فارس در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی بیان کرد: روز جمهوری اسلامی ایران برای مردم مسلمان  ایران یادآور انتخابی حساس و تاریخی است.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: ۱۲ فروردین سالروز برگزاری انتخابات سرنوشت ساز و حماسی مردم انقلابی ایران اسلامی برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت مردم‌سالاری دینی است.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از انقلاب مردم ایران برای تمام جهانیان منشا خیر و برکات فراوان گردید.

نماینده عالی دولت در استان فارس، روز جمهوری اسلامی را به را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و مردم سرافراز، بصیر استان تبریک گفت و توفیق خدمتگزاری در ادامه این مسیر پرافتخار و دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را از درگاه خداوند منان مسالت کرد.

۱۲ فروردین، بهار انقلاب اسلامی و جشن مردم‌سالاری دینی

جمهوری اسلامی از ایده تا همه‌پرسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ در کشور ایران یک مطلع مهم در تاریخ سیاسی است چراکه در این روز رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی که به صورت دیکتاتوری بر این سرزمین حکومت می‌کرد و توسط مردم با انقلاب سال ۱۳۵۷ برچیده شده بود به نوع جدیدی از حاکمیت تحت عنوان جمهوری اسلامی تبدیل شد.

اسماعیل محبی‌پور افزود: در روز ۱۲ فروردین ماه در یک رفراندم سراسری نوع حکومت مطلوب نظر مردم یعنی جمهوری از نوع اسلامی تثبیت شد.

وی ادامه داد: ایده جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) به مردم ارایه شد. این در حالی بود که برخی از افراد و فعالان این عرصه عناوین مختلفی مانند جمهوری دموکراتیک و حکومت اسلامی را پیشنهاد داده بودند اما امام خمینی (ره) که به عنوان مؤسس انقلاب اسلامی و رهبر نهضت به راحتی می‌توانستند ایده خود را عملیاتی کنند، نظر را به افکار عمومی سپردند.

۱۲ فروردین، بهار انقلاب اسلامی و جشن مردم‌سالاری دینی

معاون استاندار فارس بیان کرد: ملت شریف ایران در آن مقطع زمانی با آگاهی و بصیرت و با خستگی ناشی از ۲ هزار و ۵۰۰ سال دیکتاتوری که در آن نقش مردم در حداقل هم مدنظر قرار نمی‌گرفت پای صندوق‌های رای حاضر شدند و بیش از ۹۸ درصد آن‌ها رای «آری» به جمهوری اسلامی دادند و از آن تاریخ پرچم جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای جهان برافراشته شد.

شکل‌گیری حکومت جمهوری‌ اسلامی با پشتوانه مردم

محبی‌پور افزود: این رفراندوم بزرگ که در تاریخ کشورها کم‌سابقه است منجر به راه‌اندازی حکومتی مردمی تحت عنوان جمهوری اسلامی شد؛ این حکومت با پشتوانه مردم شکل گرفت و توانست با وجهه اسلامیت مدلی از حاکمیت را به جهان سیاسی قرن ۲۰ و ۲۱ ارایه کند.

وی ادامه داد: بر مبنای این حاکمیت دینی تعیین کننده روابط بین دولت و ملت‌ و روابط بین دولت و سایر دولت‌ها و نحوه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است؛ مدلی از حاکمیت که در آن وابستگی به شرق و غرب وجود ندارد بلکه بر اساس آن سرزمین ایران بر محور خداوند متعال و با کمک مردم مدیریت می‌شود.

معاون استاندار فارس یادآور شد: این رفراندوم بزرگ باعث شد که مردم قریب به ۴۴ سال پای این انقلاب و حکومتی که خودشان تاسیس کرده‌اند بایستند و این کار الگویی برای سایر کشورها و مردم آزادی‌خواه جهان شد.

علت دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی

وی ادامه داد: علت دشمنی دشمنان ما از همان ابتدا این بود که حذف حکومت دیکتاتوری از کشور ایران منجر به کوتاه شدن دست بیگانگان و پایان یافتن دخالت‌های آن‌ها و رای مردم موجب تعیین تکلیف شدن نوع حکومت، مجالس و شوراها شود. خوشبختانه در طول این مدت شاهد بودیم که اسلامی بودن این حکومت از انحراف این انقلاب جلوگیری کرد.

معاون استاندار فارس اظهارکرد: در قرن ۲۱ که زمان به بن‌بست رسیدن ایده‌های لیبرال غربی است، نگاه مردم جهان به سمت حکومت مردم سالارانه و دیندار جمهوری اسلامی است.

محبی‌پور با اعتقاد به اینکه همه نگاه‌های مردم آزادی‌خواه جهان به موفقیت کشور ایران دوخته شده است، گفت: در حال حاضر زیاده‌طلبان و قدرت‌های استکباری برای به بن بست رساندن و شکست دادن این حکومت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

۱۲ فروردین، بهار انقلاب اسلامی و جشن مردم‌سالاری دینی

حکومت مستقر رفراندم برگزار نمی‌کند

وی یادآور شد: برخی عنوان می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی حاضر نیست بار دیگر خود را به رفراندم بگذارد. واضح است که در تاریخ جهان سابقه ندارد که حکومت مستقری برای خود رفراندم و همه‌پرسی برگزار کند؛ رفراندم زمانی انجام می‌شود که حکومتی ساقط شده، یا انقلابی رخ داده و یا کودتایی شکل گرفته است. هرچند در طول این ۴۴ سال از دفاع مقدس گرفته تا برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و مقابله با جریان‌های فتنه در داخل کشور هر وقت نیاز به مردم بوده شاهد حضور میلیونی و گسترده آنها بوده‌ایم.

حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب مُهر تاییدی بر نظام است

معاون استاندار فارس با بیان اینکه حضور گسترده مردم مهر تاییدی بر این است که اصل جمهوری اسلامی مورد پذیرش آنها است، گفت: در طول این سالها تلاش شده در شیوه و نحوه حاکمیت به فراخور زمان تغییراتی اعمال شود و در بخش‌هایی که نیاز بوده سیاست‌ها تغییر کند؛ بدون شک با این انعطاف جمهوری اسلامی مسیر اعتلای خود را در گام دوم انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.

۱۲ فروردین، بهار انقلاب اسلامی و جشن مردم‌سالاری دینی

۱۲ فروردین روز اعلام آمادگی ملت برای همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی است

آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: روز شنبه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی و اعلام آمادگی ملت برای همراهی با نظام مقدسی است که با هزاران شهید آبیاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha