۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۶:۲۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85070187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس شرکت شخصیت‌های عربی و آفریقایی در کنفرانس سازش را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بامداد جمعه در بیانیه‌ای شرکت هیاتی از شخصیت‌های عربی و آفریقایی در کنفرانس سازش در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از فلسطین الیوم، جنبش حماس در بیانیه‌ای سفر هیاتی از شخصیت‌های عربی و آفریقایی به فلسطین اشغالی و دیدار با رؤسای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر سران این رژیم را محکوم کرد.

در این بیانیه حضور هیات عربی و آفریقایی در این کنفرانس که توسط یکی از مراکز مطالعاتی صهیونیسم فاشیستی برگزار شده و خواهان عدم به رسمیت شناختن وجود ملت فلسطین است و برای وطن جایگزین فلسطینیان تبلیغ می‌کند، محکوم شده است.

حماس همچنین مخالفت خود را با هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و سازش را در تناقض با عدالت و یاری ملت مظلوم فلسطین و حق آن برای دستیابی به آزادی و تعیین سرنوشت دانسته است.

این بیانیه، همه کشورها و نهادهای مربوطه را به محکومیت و مخالفت با سفر این هیات به فلسطین اشغالی و تحریم رژیم اشغالگر فراخوانده است.

حماس افزوده است: کار به جایی رسیده است که رژیم اشغالگر آشکارا وجود ملت فلسطین را رد و برای آنچه (رژیم) اسرائیل بزرگ خوانده می‌شود و به ادعای آن‌ شامل فلسطین، اردن، بخش‌هایی از لبنان، سوریه و عربستان سعودی است، تبلیغ می‌کند.

رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با حکومت‌های عربی و اسلامی تلاش می‌کند و این درحالی است که این اقدام به شدت توسط ملت‌های این کشورها محکوم شده و به عنوان نمونه جام جهانی قطر آینه تمام نمای خشم مسلمانان و عرب‌ها از رژیم اشغالگر بود.

رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان " توافقنامه‌های ابراهیم" نام برد و به دنبال این امر مغرب و سودان نیز به جرگه آنها پیوستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha