فرمانده پلیس راه اردبیل: رانندگان هنگام گذر از راه‌های استان با احتیاط رانندگی کنند

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: با توجه به بارش برف که از ساعات اولیه امروز آغاز شده است، محورهای ارتباطی استان اردبیل لغزنده است و رانندگان حتما با احتیاط سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ وحید علیپور روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر در محور اردبیل - سرچم بارش برف قطع شده اما سطح جاده لغزنده است.

وی افزود: در محور اسالم - خلخال هم بارش خفیف برف گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه فعلاً مشکل خاصی رخ نداده است، خاطرنشان کرد: بار ترافیکی و تردد ورودی و خروجی استان به سمت خروج از استان است.

سرهنگ علیپور اضافه کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها رانندگان حتماً باید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و حین رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و در صورتی که احساس خستگی کردند حتماً استراحت کنند.

وی گفت: رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی مستمر باید ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد: رانندگان تا حد امکان در طول روز رانندگی کنند و با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی تجهیزات زمستانی به ویژه سوخت کافی به همراه داشته باشد.

وی همچنین به مسافران توصیه کرد سفرهای خود را به ساعات پایانی نوروز موکول نکنند.

سرهنگ علیپور همچنین گفت: طی سه چهار روز اخیر خوشبختانه رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند و تصادفات مهمی در راه‌های این استان رخ نداد.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha