یک طرح عمران شهری در شهرستان قاینات افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - یک طرح عمران شهری با اعتبار پنج میلیارد و ۱۶٠ میلیون تومان و با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم افتتاح میدان یاقوت سرخ در شهر قاین روز جمعه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

میدان یاقوت سرخ به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در بلوار امام رضا (ع) به عنوان یکی از معابر اصلی شهر قاین احداث شد و در یازدهمین روز سال نو به بهره‌برداری رسید.

این طرح عمران شهری با حجم آسفالت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع و به طول ۸٠٠ متر اجرا شد.

استاندار خراسان جنوبی که دومین بار در نوروز امسال برای بررسی فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، ایستگاه‌های نوروزی و رصد آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به قاینات سفر کرده است، در مراسم افتتاح میدان یاقوت سرخ شهر قاین حضور یافت.

قناعت از محور بیرجند - قاین و خضری دشت بیاض بازدید کرد و با همراهی شماری از مسوولان استان، میزان آمادگی ایستگاه‌های ستاد خدمات سفر در موج دوم سفرهای نوروزی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: با فضای کار و همدلی بین مدیران استان در ستاد خدمات سفر، آمادگی لازم و کامل برای میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی را داریم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با فعال بودن کمیته‌های ذیل ستاد، اقدامات ارزنده‌ای را شاهد هستیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تقسیم کار شد تا در ایام تعطیلات نوروزی مدیران با حضور در ایستگاه‌ها، شرایط را از نزدیک رصد کرده و وضعیت خدمات‌دهی به مسافران را ارزیابی کنند.

وی تصریح کرد: مدیران شهرستان قاینات اقدامات مناسبی را در راستای خدمات‌رسانی به مسافران انجام داده‌اند که جای تشکر دارد.

قناعت گفت: احداث و افتتاح میدان یاقوت سرخ یکی از کارهای خوب شهرداری و شورای شهر قاین است که امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی اقدامات سال گذشته ستاد خدمات سفر استان افزود: رفع نواقص سال گذشته مهمترین هدف آسیب‌شناسی‌ها بوده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله مواردی که سال گذشته به عنوان کاستی مطرح شد، تامین روشنایی ورودی خضری دشت بیاض بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در دهه فجر ۱۴۰۱ برطرف شد.

وی همچنین در سیاه چادر عشایری مستقر در ورودی شهر قاین که ویژه تعطیلات نوروزی برپا شده، حضور یافت و به امدادگران حاضر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خداقوت گفت.

شهر قاین در مسیر عبور مسافران و زائران حرم مطهر امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس قرار دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha