۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85070404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر انصار الله یمن خواهان تحریم کشورهای توهین کننده به قرآن کریم شد

تهران - ایرنا - «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن جنایت سوزاندن قرآن کریم در اروپا، بر ضرورت موضع گیری مسلمانان در برابر جنگ با اسلام تاکید کرد و خواهان تحریم کشورهای اهانت کننده به ساحت قرآن کریم شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه المسیره یمن، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان خود گفت که کسانی که این جنایات و تجاوزات مکرر علیه مقدسات اسلامی را رهبری می‌کنند، لابی صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد: دلبستگی دینی و عقیدتی ما ایجاب می‌کند که هنگامی که با دین ما به جنگ برخاسته اند، خشمگین شویم و خشم خود را ابراز کنیم.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به مادی گرایی دشمنان اسلام گفت: قداست مادی گرایی در بین دشمنان ایجاب می‌کند که امت اسلامی با سلاح تحریم اقتصادی مقابله کند.

وی افزود: ما به عنوان مسلمان باید همه کشورهایی را که اجازه سوزاندن قرآن کریم را داده و به طور قانونی از آن حمایت کرده‌اند، تحریم کنیم زیرا تحریم برای بازدارندگی دشمنان و وادار کردن آن‌ها به توقف توهین به اسلام کافی است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان برای مجازات کشورهایی که در آتش زدن قرآن کریم نقش داشته اند، گفت: اگر همه مسلمانان برای تحریم جدی کشورهایی که در آتش سوزی دست داشته اند، متحد می‌شدند، این کشورها از سوزاندن قرآن کریم و اهانت به آن دست می‌کشیدند.

اخیرا در کشورهای هلند، سوئد و دانمارک اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن صورت گرفت که این جنایت منجر به خشم گسترده مسلمانان و موج محکومیت گسترده شد.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله یمن، حزب الله لبنان، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از جمله کشورها و نهادهایی بودند که علیه به این اقدام موهن موضعگیری کرده و آن را محکوم و خواستار عدم تکرار آن و مجازات عاملان آن شدند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha