۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85070550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر دینی در سی‌امین نمایشگاه قرآن اجرا خواهد شد

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹
کد خبر: 85070550
تئاتر دینی در سی‌امین نمایشگاه قرآن اجرا خواهد شد

تهران- ایرنا- مدیر بخش هنرهای دینی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اجرای تئاتر دینی با موضوع‌های مرتبط با قرآن و عترت در این نمایشگاه گفت: تاکنون هفت گروه برای اجرای تئاتر دینی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سیدمصطفی زراوندیان درباره فعالیت‌های بخش هنرهای دینی این نمایشگاه اظهار داشت: امسال در بخش هنرهای دینی سعی کردیم تنوع بیشتری را داشته باشیم. از این رو علاوه بر برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته‌های نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی و… برنامه‌های هنری دیگری خواهیم داشت.

وی گفت: امسال در بخش هنرهای دینی نمایشگاه، تئاتر آئینی را خواهیم داشت که تاکنون هفت گروه آمادگی اجرا در موضوع‌های مرتبط با قرآن و عترت و بخشی از زندگی شهدای هسته‌ای همچون شهید محسن فخری‌زاده را دارند.

زراوندیان افزود: یکی از بخش‌های دیگری که در حال رایزنی با مجموعه مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری آن هستیم، اجرای موسیقی «بانگ افطار» است، بانگ افطار موسیقی است که برخی از اقوام در لحظه افطار در کوچه‌ها حاضر شده و سازهای محلی خود را برای اعلام زمان افطار اجرا می‌کردند، این رسم به نوعی جشنی برای شکرگذاری روزه‌داری بوده است.

مدیر بخش هنرهای دینی سی‌امین نمایشگاه قرآن‌ کریم بیان کرد: در این دوره موضوع اجرای گروه‌های سرود در رده‌های مختلف سنی؛ دهه هفتاد، هشتاد و حتی نود را هم خواهیم داشت، تاکنون ۱۱گروه‌ سرود برای اجرای در نمایشگاه هماهنگ شده‌اند.

وی با اشاره به نصب و جانمایی نمادهای هنری در سی‌امین نمایشگاه قرآن‌ کریم اظهارداشت: ۳۰ بنر بزرگ متناسب با شعارهای مختلف این رویداد نصب خواهد شد، ۲۰ پوستر نیز به صورت نگارخانه سیار خواهیم داشت که در طول نمایشگاه در فضاهای مختلف تغییر مکان دارند.

برگزاری جام رمضان در بخش دهه‌هشتادی‌های نمایشگاه قرآن

مدیر بخش «دهه هشتادی‌ها»ی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره این بخش گفت: بخش دهه هشتادی‌ها به چند قسمت تقسیم شده که در همه آنها تلاش شده تا با ادبیات روز با دهه هشتادی‌ها صحبت شود. قسمت‌هایی مثل بازی‌فرآوری، موکب‌داری، اتاق فرار، لیزرتگ، باشگاه قرآنی، نشست دهه هشتادی‌ها با نخبگان، جشن تکلیف و فروشگاه محصولات دیجیتال در نمایشگاه فعالیت خواهند کرد.

مهدی جعفری‌جوزانی افزود: در بازی‌سرای نمایشگاه بچه‌ها بازی‌های کامپیوتری ایرانی تولید شده با موضوع‌های تاریخ اسلام، مقاومت، قرآن و عترت را تجربه می‌کنند. جام رمضان نیز در لیگ بازی کامپیوتری فوتبالی فیفا برگزار می‌شود. همچنین در این بخش ۲ اتاق فرار طراحی شده که نوجوانان در آنها با حل معماهای قرآنی موفق به یافتن کلیدهای اتاق و در نهایت فرار از آن می‌شوند.

مدیر بخش «دهه هشتادی‌ها»ی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: هشتم فروردین سامانه ثبت‌نام شرکت غیرحضوری در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای رونمایی شد تا مخاطبان بتوانند با پیش ثبت‌نام در این سامانه در لیگ جام رمضان شرکت کنند. همچنین شرایطی فراهم کردیم تا افرادی که به نمایشگاه می‌آیند نیز بتوانند در محلی که برای این کار اختصاص داده شده ثبت‌نام کرده و در مسابقه شرکت کنند.

وی گفت: در نمایشگاه قرآن امسال هر شب مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر را به صورت نوبتی و جداگانه در قسمت باشگاه قرآنی برگزار خواهیم کرد. همچنین نشست‌هایی بین دهه‌هشتادی‌ها و بخشی از نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه ترتیب داده شده تا در فضای پرسش و پاسخ به رشد فکری و علمی نوجوانان کمک شود.

جعفری جوزانی با اشاره به ارزشمندبودن فرهنگ نوظهور موکب‌داری افزود: در قسمتی از نمایشگاه با برگزاری موکب، نوجوانان دهه هشتادی نه تنها آموزش موکب‌داری می‌بینند بلکه آن را تجربه می‌کنند. موکب‌داری یکی از فرهنگ‌های ارزشمندی است که از چند سال گذشته در جامعه رواج پیدا کرده است. در نمایشگاه محصولات دیجیتال با موضوع‌های قرآن، عترت، هیئت و تجربه روضه مصور برای افراد قابل تهیه است.

ارتباط مردم با موسسات قرآنی‌

مدیر بخش موسسات قرآنی مردمی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: تلاش ما در این دوره معطوف به معرفی ظرفیت‌های قرآنی موسسات به خصوص در حوزه‌ روان‌خوانی و بحث‌های آموزشی قرآنی است.

محمد انجم‌ شعاع افزود: تلاش ما بر این است که مردم با موسسات قرآنی‌ ارتباط برقرار کنند، البته یک درصد از موسسات در نمایشگاه حضور دارند اما با این وجود سعی کردیم علاوه بر پیوند بین مردم و موسسات، نیازهای تخصصی معلمین قرآنی و همچنین موسسات را هم بازیابی و حل کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بعد از نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی استقبال خوبی از سوی جوانان اروپایی و آمریکایی از این راهنمایی‌های مدبرانه رهبر انقلاب صورت‌ گرفت سعی داریم برای آن دسته از جوانانی که به دنبال متن قرآن هستند شرایطی را فراهم کنیم تا کسانی که در امر تبیین و ترویج قرآن برای این قشر می‌توانند کاری کنند به میدان عمل بیایند تا نیاز جوانان غربی را در توان برطرف کنند.

مدیر بخش موسسات قرآنی مردمی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: با حضور مسئولان در این بخش مشکلات موسسات قرآنی به گوش مدیران خواهد رسید، بسیاری از موسسات موانع قانونی یا مشکلاتی از این دسته دارند که با آشنایی مسئولان با این‌ مشکلات قطعاً بخشی از گرفتاری‌ها حل خواهد شد.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha