کشف ۲۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و ۲ میلیون نخ سیگار در آب‌های هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - ماموران مرزبانی و دریابانی هرمزگان در ۲ عملیات جداگانه موفق به کشف ۲۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق و ۲ میلیون نخ سیگار در آب‌های این استان شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سردار عبدالله لشکری جانشین مرزبانی هرمزگان در عملیات نخست از کشف ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های میناب خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، مرزبانان شهرستان میناب با اشراف اطلاعاتی از وجود مقداری سوخت قاچاق در حوزه استحفاظی مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان میناب با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام که قاچاقچیان با مشاهده آنان با استفاده از قایق های تند رو از محل متواری شدند.

وی اظهار کرد: مرزبانان در این عملیات با بازرسی از هفت مشک ماری بزرگ جامانده از قاچاقچیان ۲۱۰ هزار لیتر گازوئیل را کشف کردند.

سردار لشکری با بیان اینکه دستگیری متهمان در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

کشف حدود ۲ میلیون نخ سیگار در مرزهای بندرعباس

فرمانده دریابانی بندرعباس نیز در عملیاتی دیگر به کشف حدود ۲ میلیون نخ سیگار قاچاق در سواحل این شهرستان اشاره کرد و گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس حین گشت زنی و کنترل نوار مرزی به یک فروند شناور حامل کالای قاچاق برخورد که سرنشینان آن به محض مشاهده مرزبانان با افزایش سرعت و تغییر مسیر قصد فرار را داشته که مرزبانان بلافاصله شناور را تعقیب و عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کردند.

سرهنگ پرویز امیری افزود: سرنشینان شناور که تمامی راه های فرار را برخود بسته می دیدند به ناچار از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان فراری ادامه دارد، گفت: مرزبانان در بازرسی از محل موفق به کشف یک میلیون و ۹۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق شدند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن با احتساب شناور توقیفی ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha