رانندگان تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل از باز بودن تمام راه‌های ارتباطی این استان خبر داد و به رانندگان عبوری از راههای استان توصیه کرد حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

کلیم‌الله وثوقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بارش پراکنده برف همراه با مه‌گرفتگی مقطعی در محورهای اردبیل - سرچم، خلخال - اسالم، مشگین‌شهر- اهر، مشگین‌شهر- پارس‌آباد، اردبیل - مشگین‌شهر ، اردبیل- آستارا و اردبیل - رضی اشاره کرد و افزود: با تلاش راهداران تمام محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی به مردم توصیه کرد هنگام سفر با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی تجهیز کنند.

وثوقی ادامه داد: مردم قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

رئیس کمیته حمل‌ و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیـل همچنین به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ از تا ۱۵ فروردین امسال اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح رضایتمندی مردم در حوزه حمل و نقل و راهداری و ارائه خدمات مطلوب به رانندگان و مسافران است.

وثوقی همچنین با اشاره به حضور شبانه‌روزی راهداران در محورها و گردنه‌های استان، گفت: با توجه به حاکمیت هوای سرد و بارش برف در مناطقی از استان و طبق تجربه‌های قبلی اکیپ‌های زمستانی راهداری در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر هستند تا مسافران سفری ایمن و آرام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha