۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85070749
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حضور مسافران نوروزی و کمبود مرغ در دزفول

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85070749
حضور مسافران نوروزی و کمبود مرغ در دزفول

دزفول-ایرنا- حضور گسترده مسافران نوروزی در نوروز امسال و افزایش تقاضا، منجر به کمبود مرغ در شهرستان دزفول شده است.

به گزارش ایرنا، شهروندان دزفول در روزهای اخیر با مراجعه به فروشگاه‌های عرضه مرغ با کمبود و یا نبود مرغ مواجه شدند.

کمبود مرغ در شهرستان دزفول طی روزهای اخیر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

یکی از شهروندان دزفول در این خصوص گفت: از روز گذشته برای خرید مرغ به فروشگاه‌ها و هایپرهای شهرستان مراجعه کردم ولی موفق به خرید نشدم.

مسعود داج افزود: با توجه به پیش ببنی حضور مسافران نوروزی انتظار می رفت مسوولان مربوطه تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

وی خواستار حل مشکل و مدیریت موضوع از طرف مسوولان مربوطه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال با توجه به حضور بیشتر مسافران در تعطیلات نوروزی، شهرستان با افزایش تقاضای مرغ روبرو است.

بهروز قمرزاده افزود: از طرفی چون کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های دزفول تامین کننده مرغ شهرهای شمالی خوزستان و اهواز، آبادان و خرمشهر هستند طبعاً در چنین روزهایی تمامی شهرها تقاضای بالایی برای مرغ خواهند داشت.

به گفته وی، در روزهای معمولی میزان نیاز شهرستان ۲۵ تا ۳۰ تن مرغ کشتار روز است ولی سعی شده در این ایام بطور متوسط روزی ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ کشتار روز در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ شهرستان توزیع شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهارکرد: تعدادی از هایپرهای بزرگ شهرستان خودشان مرغ زنده از مرغداری‌ها خریداری و کشتارگاه به صورت حق العمل کاری کشتار برای آنها انجام می‌دهند ولی قیمت مصرف کننده به هیچ وجه از قیمت مصوب دولتی و یا تنظیم بازار شهرستان بالاتر نخواهد بود و درصورت مشاهده قیمت بالا بازرسین اداره جهاد کشاورزی، اداره صمت، اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج اصناف به سرعت پیگیری و برای واحد متخلف پرونده سازی می‌کنند.

قمرزاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱ پرونده برای واحدهای متخلف شامل یک فروشگاه بزرگ و ۱۰ فروشگاه کوچک تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تنها شهرستانی در استان بودیم که ۴۰ تن مرغ منجمد در یکی از سردخانه‌های شهرستان در زمان ارزان بودن مرغ کشتار و ذخیره سازی کردیم، افزود: این میزان مرغ در این ۲ روز در بین فروشگاه‌های متقاضی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: کشتارگاه‌های شهرستان دزفول به علت بالا بودن قیمت مرغ زنده در استان‌های معین قادر به خرید مرغ از آنها نبودند تا میزان بیشتری مرغ کشتار روز به بازار عرضه شود.

وی افزود: شهرستان دزفول با داشتن ظرفیت‌های بالا مانند تعداد مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها و فروشگاه‌ها نسبت به تمامی شهرهای استان مشکل کمتری داشته است‌.

قمرزاده خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل، شب گذشته کشتارگاه‌های شهرستان در حال فعالیت هستند و فردا به مقدار کافی مرغ کشتار روز در شهرستان عرضه می‌شود.

با توجه به بارندگی‌ها و مطبوع شدن هوا، شهرستان دزفول که از موهبت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی فراوانی برخوردار است میزبان خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی شده است.

طبق آمار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول افزون بر یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول دیدن کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha