۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۴۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85070841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه نقض آتش‌بس توسط ائتلاف عربی در یمن

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۴۹
کد خبر: 85070841
ادامه نقض آتش‌بس توسط ائتلاف عربی در یمن

تهران-ایرنا- یک منبع در اتاق عملیات ارتباط و هماهنگی ارتش یمن در استان الحدیده که برای رصد نقض آتش‌بس تشکیل شده است، از تداوم نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز عربی خبر داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه "المسیره" یمن، این منبع گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ائتلاف عربی به رهبری عربستان، ۷۱ بار این آتش‌بس را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، منبع اتاق عملیات در الحدیده گفت از جمله نقض آتش‌بس، ۵ پرواز پهپادهای شناسایی در حریم هوایی منطقه کوهستانی «حیس»، «الجبلیه» و «مقبنه» یمن همچنین انجام ۵ مورد بمباران توسط جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در حریم هوایی مناطق یاد شده و ایجاد استحکامات نظامی در آن مناطق گزارش شده است.

این منبع خاطرنشان کرد این نقض آتش‌بس همچنین شامل ۷ حمله توپخانه‌ای متجاوزان و ۵۱ مورد شامل تیراندازی با اسلحه‌های مختلف بوده است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف عربی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی های کشورهای متجاوز و برآورده نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha