۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85070849
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دوازدهم فروردین روز اتحاد سلایق مختلف برای انتخاب جمهوری اسلامی

رشت- ایرنا - دوازدهم فروردین ماه سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکرات و اندیشه‌های مختلف طی همه پرسی به جمهوری اسلامی با قاطعیت آری گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از این رو این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، زمانی که ملت ایران با رأی ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی مستقر شد.

اکنون بیش از چهار دهه از استقرار این حکومت دینی می گذرد و مردم اعم از قومیت ها و مذاهب مختلف زیر بیرق جمهوری اسلامی متحد و منسجم در کنار هم زندگی می کنند؛ اتحادی مثال زدنی که با وجود تلاش های گسترده دشمنان برای تفرقه افکنی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی همه خود را ایرانی و متعلق به این کشور و نظام می دانند. امسال مسئولان ارشد گیلان هم این روز را طی پیامهای جداگانه ای این روز را به مردم‌ تبریک گفتند.

یوم الله ۱۲ فروردین سر آغاز مسیر استقلال و پیشرفت ملی است

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز طی پیامی‌ عنوان کرد: یوم الله ۱۲ فرودین و همایش باشکوه آری مردم به جمهوری اسلامی سر آغاز مسیر استقلال و پیشرفت ملی است.

آیت الله رسول فلاحتی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی با بیان اینکه ۱۲ فروردین یک روز تاریخی و به یاد ماندنی برای ایران اسلامی است، افزود: ایجاد نظام بر اساس مردم‌سالاری دینی، گسترش معنویت و اخلاق، ایجاد فرصت‌های شغلی، قطع نفوذ بیگانگان و تأمین استقلال کشور دستاورد مهم آری ملت ایران به جمهوری اسلامی بوده است.

امام جمعه رشت، دستیابی به رشد و پیشرفت‌های علمی و عمرانی و برخورداری از قدرت بازدارندگی را از جمله برکات ۱۲ فروردین ماه برشمرد و بیان کرد: این روز و همایش باشکوه آری مردم به جمهوری اسلامی سر آغاز مسیر استقلال و پیشرفت ملی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند فشارهای خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کند، گفت: ملت بصیر و هوشمند ایرانی اسلامی بارها و بارها در مقابل توطئه‌های مختلف دشمن ایستاده و نقشه‌های شوم آنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تحول بنیادین در معادلات بین المللی نقش اثرگذاری دارد، گفت: نقش غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تغییر معادلات بین المللی موجبات کینه دشمن و تلاش مضاعف آنها برای مهار انقلاب اسلامی را فراهم کرده است.

مردم تا پای جان حافظ انقلاب و پیرو ولایت هستند

استاندار گیلان اتفاقات ۱۲ فروردین را یکی از ابتکارات و اقدامات تاریخی در راستای تحقق شعار مردم سالاری دینی دانست و افزود: مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با رای آری به جمهوری اسلامی مسیر تاریخی خود را انتخاب کرده و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ نشان دادند که تا پای جان خود حافظ انقلاب، پیرو ولایت و آرمان‌های امام راحل(ره) هستند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و همه نهادها وظیفه دارند قدردان مردم بوده و بهترین خدمات را به ولی نعمتان ایران اسلامی ارائه دهند، تصریح کرد: مردم در تمامی بحران‌ها و پیچ و خم‌ها، پای انقلاب اسلامی و اعتقادات خود مانده و از هیچ تلاشی برای حفظ این نظام مقدس دریغ نکردند از این رو بر تمامی کارگزاران ایران اسلامی واجب است تا پای جان به مردم بهترین خدمات را ارائه دهند.

وی با اشاره به تداوم جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بعد از شکست در اغتشاشات بیان کرد: دشمن بعد از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از نفوذ و شکست جمهوری اسلامی نا امید شد و سپس از طریق جنگ روانی و شناختی سعی کرد با ایجاد شایعه در خصوص مسمومیت دانش آموزان معصوم دختر، بر روی این قشر که عزیز خانواده و جامعه اند تاثیر بگذارد ولی در همین امر هم با شکست مواجه شدند.

مشارکت آگاهانه مردم‌ در ۱۲ فروردین دستهای ناپاک‌ بیگانگان را قطع کرد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بیانیه ای به مناسبت ۱۲ فروردین عنوان کرد: مشارکت آگاهانه و گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود در این‌روز به دخالت‌های بیگانگان پایان داد و دستان ناپاک استکبار جهانی را برای همیشه از میهن اسلامی قطع کرد.

در ادامه تاکیدشده‌است: نظام مقدس جمهوری اسلامی با برگزاری همه‌پرسی در کوتاه‌ترین زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور بی‌نظیر ملت شریف ایران در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ استقرار یافت و با ارائه الگو و نظامی نوین مبتنی بر احکام مترقی دین مبین اسلام به جهانیان، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم مبارز ایران را تحقق بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha