۱۲ فروردین روز تبلور اراده ملت ایران در استقرار مردم‌سالاری دینی

یزد- ایرنا- یوم‌ الله ۱۲ فروردین، روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که ملت قهرمان ایران با حضور گسترده در مهم‌ترین همه پرسی تاریخ کشورمان با رای اکثریت ۹۸.۲ درصد ساختار سیاسی و اجتماعی را تعیین کردند.

به گزارش ایرنا، در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تجلی اراده ملت فهیم ایران اسلامی مبنی بر استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و ثمره سال‌ها مبارزه ملت در مقابل طاغوت به ثمر نشست و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم ایران تبلور یافت .

رای آری ۹۸.۲ درصدی مردم قهرمان ایران در لبیک به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در عمل محقق شد و ایشان آن را برای همیشه عید اعلام کردند و تکریم و زنده نگه داشتن چنین روزی از اهمیت بسیار برخوردار است.

ابعاد این رخداد بزرگ سیاسی و اجتماعی در قالب جهاد تبیین توسط نخبگان و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان بازگویی شوددر این خصوص تعدادی از مسئولان، نخبگان و فرهنگیان استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) یزد با تبریک بهار طبیعت و معنویت، یوم الله ۱۲ فروردین ماه را یک عید حقیقی و اوج عزت و سعادت مردم ایران ذکر کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد با تبریک ۱۲ فروردین گفت: در این روز تاریخی و ماندگار، ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای به تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند و با دست خود ساختار سیاسی و اجتماعی کشور را مشخص کردند.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم ایران با مشارکت بالای خود در این همه پرسی بزرگ ، طعم موفقیت سال‌ها مبارزه خود علیه طاغوت را چشیدند.

وی با بیان اینکه حفظ نظام و انقلاب اسلامی یک رسالت ملی و اسلامی است اظهار کرد: در این سال‌ها تمامی دشمنی‌ها و ترفندها در ابعاد مختلف که علیه انقلاب اسلامی توسط اردوگاه استکبار صورت گرفت با همدلی و بصیرت مردم نقش بر آب شده است.

این مسئول بیان کرد: یوم الله ۱۲ فروردین از چنان اهمیتی برخوردار است که هیچگاه نباید در ذهن مردم پاک شود و باید ابعاد این رخداد بزرگ سیاسی و اجتماعی در قالب جهاد تبیین توسط نخبگان و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان بازگویی شود.

متوسل بیان کرد: یکی از توطئه‌های فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن این است که مناسبت‌های مهم تاریخی و فرهنگی کشورمان فراموش شود بنابراین رسالت ملی و انقلابی حکم می‌کند که جریانات متعدد انقلاب دقیق و شفاف برای جوانان منعکس و منتقل شود.

۱۲ فروردین روز تبلور اراده ملت ایران در استقرار مردم‌سالاری دینی

یکی از استادان دانشگاه یزد با تبریک یوم الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام اسلامی در ایران گفت: تشکیل نظام اسلامی جزو آرزوهای دیرینه ملت قهرمان ما بود که برای تحقق آن سال‌ها انواع سختی‌ها را تحمل کردند و خون‌های مطهر زیادی برای آن ریخته شود.

یکی از مهمترین راه‌های اجرای توصیه‌های رهبری، پرداختن به موضوع ۱۲ فروردین و رای مردم به نظام اسلامی است و باید نسل جوان را در جریان تحولات قرار دهیمدکتر مهدی اسلام زاده افزود: این انقلاب و نظام به راحتی بدست نیامده و باید امروز که دشمنان در جنگی تمام عیار تمامی ارزش‌ها و مقدسات را نشانه گرفته‌اند برای پاسداری از حریم نظام اسلامی و انقلابی جانانه دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: استقرار نظام اسلامی مدیون جانفشانی شهیدان و همراهی مردم و تلاش مسئولان مخلص بوده و باید این رویه و روحیه که نیاز مبرم زمان حال است تداوم یابد و همه باید دولت را در تحقق اهداف خود که کار و حضور در میدان خدمت است یاری دهند.

یکی از فرهنگیان یزد هم با تبیین اسلامیت و جمهوریت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۴ سال گذشته گفت: حفظ نظام اسلامی مقابل تحریم‌ها و تهدیدها امری مهم است و همه باید در قبال آن احساس تکیف کنند و توطئه دشمنان را خنثی نمایند.

حسین ابویی با تبریک یوم الله ۱۲ فروردین اظهار کرد: حفظ جمهوری اسلامی بسیار مهم است چون این انقلاب به راحتی بدست نیامده و ما امروز با وجود هجمه گسترده استکبار دارای استقلال و آزادی هستیم و این نعمت بزرگی است.

وی در خصوص اهمیت جهاد تبیین بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: بدون شک یکی از مهمترین ابعاد پرداختن به موضوع ۱۲ فروردین و رای مردم به نظام اسلامی است و باید نسل جوان را در جریان تحولات قرار دهیم.

۱۲ فروردین روز بزرگ تاریخی ملت ایران است

همچنین فرماندار مهریز گفت: پس از سال‌ها مبارزه ملت ایران با استبداد طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ به زعامت حکیمانه حضرت امام خمینی ( ره )، تاریخ مقاومت، مبارزه و آزادی خواهی مردم ایران در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ به نقطه‌ای درخشان پیوند خورد که مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی رای دادند .

محمد دهقان بنادکی افزود: یوم الله ۱۲ فروردین‌ماه عید بزرگ و غرور آفرین ملت سرافراز ایران است و امروز در سایه سار منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و به پشتوانه حضور دشمن شکن و همراهی و همگرایی مردم ولایتمدار ایران شاهد تحقق بیش از پیش اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فتح قله‌های رفیع عزت، اقتدار، اعتلا و سرافرازی در حوزه های مختلف هستیم.

۱۲ فروردین روز تبلور اراده ملت ایران در استقرار مردم‌سالاری دینی

یوم الله ۱۲ فروردین عید بزرگ ملت ایران

استاندار یزد نیز با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامیداشت و نوشت: دوازدهم فروردین یادآور عیدی عظیم و یوم الله جاودانی است که مردم رشید ایران اسلامی در همه پرسی‌ای تاریخی،نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی برگزیدند و انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خویش را که با رهبری حکیمانه و شجاعانه امام راحل عظیم الشان (ره) به بار نشسته بود کامل کرده زمینه ساز تحولاتی عظیمی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی گردیده و آزادی خواهان و مظلومان عالم را امیدی دوباره بخشیدند و استقلال و آزادی ایران عزیز اسلامی را تضمین کردند.

مهران فاطمی ادامه داد: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه ضیافت الهی و گرامیداشت دوباره حلول سال جدید که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال مهار تورم و رونق تولید نامگذاری شده، یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر انقلاب را گرامی داشته و فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی را به مردم شریف استان دارالعباده و دارالعلم یزد تهنیت عرض می‌کنم.

به گزارش ایرنا، در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای قاطعانه بر تاسیس نظام جمهوری اسلامی رای دادند که نتیجه آرای مردم در ۱۲ فروردین اعلام و این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha