۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85070865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ فروردین سالروز  استقرار حکومت مردم سالاری دینی در جهان

کرج - ایرنا - ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تحولات سیاسی ، اجتماعی ، دینی و فکری دنیای معاصر است ؛ در این روز ملت قهرمان ایران با دادن رای آرای به تنها حکومت مردم سالاری عصر جدید ، پیام روشنی به ملت های ستمدیده جهان و مستکبران مخابره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۲ فروردین ماه روز تحقق آرمان های مردمی بود که سالها سختی های بسیاری را به جان خریده بودند تا روزی به خواسته خود که همان استقلال و آزادی بود ، دست یابند؛ مردمی که در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود حاکمیت های گوناگونی را تجربه کردند و تحت سلطه استبداد سختی های بسیاری دیدند اما همچنان به برپایی حکومتی الهی و عدالت محور امید داشتند.

در این روز ملت قهرمان ایران پس از شکست حکومت وابسته ستمشاهی به حاکمیت دینی و الهی رای «آری» داد تا این حکومت زیر چتر ارزش های معنوی بتواند مسیری الهام بخش را برای مردم ایران تعیین کندو الگویی از حکومت مردم بر مردم ارائه دهد.

یوم الله دوازدهم فروردین چشم انداز شکوهمند آینده الهی تاریخ را ترسیم کرد و نوید آینده درخشان را برای بشریت داشت ؛ حکومت دینی با تکیه بر احکام الهی پیش رفت بطوریکه مردم برای حفظ این حاکمیت بهترین عزیزان خود را نثار ارزش ها کردند.

مردم با بصیرت و عاشق حکومت الهی جمهوری اسلامی اکنون پس از گذشت ۴۴ سال از عمر پر برکت آن به رغم تمام کارشکنی ها و نیرنگ های دشمنان همچنان پای آرمان های این حکومت ایستاده اند و سینه های خود را سپر رگبار گلوله های دشمنان قرار می دهند تا به آنان بفهمانند هیچ توطئه ای بر اراده مستحکم آنان در راه حفظ ارزشهای انقلاب تاثیر ندارد .

۱۲ فروردین سالروز  ظهور حکومت مردم سالاری دینی در جهان

استقلال رکن اصلی حکومت جمهوری اسلامی است که حفظ آن هزینه‌هایی از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم های اقتصادی را در برداشته و دارد اما هر بار مردم به رغم نیرنگ های دشمنان با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره)، شهیدان و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب این توطئه ها را خنثی کرده اند.

تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می توانند بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند؛ همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را، که کتاب وحی، آن را نوید می دهد.

دوازدهم فروردین، روز استقرار نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است

امام جمعه کرج با اشاره به دوازدهم فروردین‌ماه؛ روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: این روز یکی از روزهای عظیم القدر تاریخ معاصر ما است که متأسفانه شاید به خاطر تعطیلات اول سال کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد؛ بااینکه اگر درست درک شود بسیار پراهمیت است. روز استقرار نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه حضرت آقا ۱۲ فروردین را یک روز تاریخی برای بشریت می‌دانند، گفت: مردم پای صندوق‌ها رفتند و رأی قاطع خودشان را به جمهوری اسلامی دادند و تا امروز هم با همه سختی‌هایی که وجود داشته مردم پای نظامشان ایستادند و خیلی سختی در طول این ۴۴ سال دیدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه این روز مهم است چون تمام شعارهایی که داده می‌شد از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این روز تصویب شد، گفت: امام (ره ) در آغازین روز های پیروزی انقلاب اسلامی ، تشکیل حکومت اسلامی را به رفراندوم گذاشت چرا که از عمق جان به مردم انقلابی ایران اعتماد داشت.

۱۲ فروردین سالروز  ظهور حکومت مردم سالاری دینی در جهان

امام با همه‌پرسی جمهوری اسلامی آینده انقلاب را تضمین کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه امام (ره ) انقلاب اسلامی را با تکیه بر مردم به پیروزی رساند، عنوان کرد: شاه توسط مردم ساقط شد لذا امام خمینی (ره ) دستور داد تا حکومت آینده کشور هم توسط مردم تعیین شود و با این کار آینده انقلاب را تضمین کرد. امام ریل‌گذاری انجام داد که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام برای همیشه حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی مردم پایه است و بر اساس مردم اداره می‌شود، اذعان داشت: دشمن هم به همین مردم طمع دارد اما امروز رهبر معظم انقلاب اندیشه بلند امام خمینی (ره) را نسبت به نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام ادامه داده است.

امام جمعه کرج گفت : تاکید رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) بر حضور مردم در عرصه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که نشان از نقش تاثیر گذار مردم در منظومه فکری ایشان دارد.

۱۲ فروردین روز تجدید میثاق با امام (ره) و رهبری است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز گفت: ۱۲ فروردین روز تجدید میثاق دوباره با امام و رهبری است و در این روز به جهان نیز نشان می دهیم که امام خمینی (ره) راهی برای سعادت انسان گشود و هیچ گاه بسته نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان افزود: جشن ۱۲ فروردین جشنی ملی است تا تاریخ قابل تحریف نباشد این در حالی است که ممارست مردم ایران در مسیر خود موجب شده تا مشکلاتی که دشمنان برای این ملت ایجاد می‌کنند با تلاش آحاد مردم به حداقل برسد.

وی بیان کرد: وقوع این رخداد عظیم خون تازه ای در نهال نوشکفته انقلاب اسلامی دمید و پشتوانه، صلابت مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از گذشته در عرصه بین المللی بر همگان متجلی کرد.

سخن پایانی

۱۲ فروردین، روزی است که ملت قهرمان ایران به جمهوری اسلامی «آری» به نشانه روییدن و به ثمر رسیدن اندیشه های پاک گفت و این حرکت تا اتصال به حکومت حضرت بقیه الله العظم (عج) ادامه خواهد داشت.

هرچند در دهه های اخیر جبهه استکبار و در راس آنها آمریکا، برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی، عرصه معیشت مردم و اقتصاد را هم آماج توطئه‌های خود قرار داده است اما بدون شک ملت قهرمان ایران با پیروزی پیچ های تند تاریخی را پشت سر خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha