بیش از ۲۳۰ هزار میهمان نوروزی در کرمانشاه اسکان پیدا کردند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه، با اشاره به آغاز موج دوم تعطیلات نوروزی در کشور، از اسکان بیش از ۲۳۰ هزار میهمان نوروزی در استان خبر داد.

«داریوش فرمانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای پذیرایی از میهمان نوروزی در این ایام در نظر گرفته شده‌ است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال شاهد حضور قابل توجه گردشگران در سطح استان بوده‌ایم، گفت: از ۲۰ اسفند تا دهم فروردین در مجموع ۲۳۰ هزار و ۵۱۶ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کرده‌اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: ۵۰ درصد از این تعداد در مراکز اقامتی رسمی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی، ۴۵ درصد در مراکز اقامتی غیررسمی مانند مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و پنج درصد هم در کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کرده‌اند.

فرمانی اضافه کرد: همچنین در این ایام یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، دست ساز و مذهبی استان بازدید کرده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۷۳۸ فقره بازدید نظارتی هم مراکز خدمات‌دهی به گردشگران و میهمان نوروزی انجام شده، گفت: براساس بازدیدهای صورت گرفته، برای ۱۰ مرکز حکم تعلیق، به ۱۸ مرکز اخطار کتبی و برای ۸۵ مرکز هم تذکر صادر شده‌ است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، برای ۵۹ مرکز هم به دلیل ارایه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی حکم تشویقی صادر شده‌ است.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha