فرماندار سمنان: ۱۲ فروردین نماد وحدت ملی در استقرار نظام جمهوری اسلامی است

سمنان - ایرنا - فرماندار سمنان گفت: ۱۲ فروردین نماد وحدت ملی در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است.

محمد بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۲ فروردین ماه برگ زرینی از تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و روز تحقق آرمان‌های بلند و بلوغ فکری و سیاسی ملت در سایه اسلام و رهنمودهای بنیان گذار انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل (ره) ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ روز فرپاشی حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت بود که سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار یافت.

به گفته وی، ۱۲ فروردین ماه، سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان، روز تعیین و تثبیت ساختار جدید سیاسی و اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم مسلمان ایران است.

فرماندار سمنان: ۱۲ فروردین نماد وحدت ملی در استقرار نظام جمهوری اسلامی است

فرماندار سمنان اظهار کرد: تدبیر و دوراندیشی امام خمینی (ره) و حمایت بیش از ۹۸ درصدی ملت از نظام جمهوری اسلامی سبب شد تا حکومتی مبتنی بر آرای مردم، چرخش نخبگان و با رویکرد افزایش سطح کارآمدی و مشروعیت نظام به وجود آید.

بهرامی اضافه کرد: ۱۲ فروردین روزی برای آری گفتن به ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی و نخستین گام در راه استقرار حکومت متکی بر آرای واقعی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین روز از فروردین ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکر و اندیشه‌های متنوع، مختلف و گاه متضاد در قالب برگزاری همه پرسی سراسری،آری قاطعی به جمهوری اسلامی گفتند.

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران که روزهای ۱۰و ۱۱ فروردین برگزار شد، اعلام و ۹۸/۲ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به «جمهوری اسلامی» رای «آری» دادند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد

۱۲ فروردین سالروز تولد نخستین نظام مردم سالار دینی در جهان و حاکمیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در ایران است که مردم با مشارکت حداکثری و بی سابقه خود در رای‌گیری به تثبیت و استقرار نظام جمهوری اسلامی «آری» گفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha