۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85071115
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روز طبیعت در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری هوا سرد است

شهرکرد-ایرنا- طبیعت نوروزی و بهاری چهارمحال و بختیاری این روزها هوای سرد همراه با بارش برف و باران تجربه می کند که گاهی مسافران نوروزی را با خاطراتی از سرمای بهاری راهی استان‌های خویش می‌کند.

به گزارش ایرنا، سردی هوا در روزهای اخیر به ویژه روز جمعه در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری به منفی پنج درجه نیز رسید که البته در روز شنبه به ۳.۶ درجه بالای صفر رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد، هوا در برخی از مناطق این استان از جمله شهرکرد در روز طبیعت کاهش می‌یابد و حتی تا منفی پنج درجه نیز برسد.

سعید قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در روز طبیعت از شدت ناپایداری‌های جوی در استان کاسته می‌شود و پدیده قالب در این روز، برای برخی از مناطق استان کاهش دما است.

وی تصریح کرد:برای روز شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز ورزش باد شدید و به نسبت شدید را برای مناطق مختلف وجود دارد.

به گفته وی، از روز یکشنبه تا چهارشنبه برای استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد انتظار می‌رود. از بعد از ظهر روز شنبه به‌خصوص برای صبح روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش دمای صبحگاهی و احتمال خسارت به باغات و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

قطره در پاسخ به این سوال ایرنا که راهکار برای جلوگیری از خسارت به باغات به دلیل وجود سرما در روزهای آتی چیست؟ یادآور شد: سرما ۲ نوع است یکی سرمای جبهه‌ای و دیگری سرمای تشعشعی است که در خصوص سرمای جبهه‌ای خیلی نمی‌شود کاری انجام داد، ولی ایجاد "مه دود" در باغات بادام برخی موارد توصیه شده است.

به گزارش ایرنا، مردم در روز سیزدهم نوروز به به سیزده بدر مرسوم شده است یا روز طبیعت، براساس یک سنت دیرین به دل طبیعت می‌روند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha