۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85071133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: شهرستان شدن صدرا در دست پیگیری است

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85071133
نماینده مجلس: شهرستان شدن صدرا در دست پیگیری است

شیراز-ایرنا-نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، به دنبال آن هستیم که صدرا یک شهرستان مستقل باشد.

به گزارش دریافتی ایرنا از دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی در خصوص مدیریت و تقسیمات سیاسی شهر صدرا افزود: پیشنهادی را به وزارت کشور داده شده که شهری چون صدرا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت جدا از قوانین دیگر تقسیمات کشوری، مشمول این قانون شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور موضوع شهرستان شدن شهری چون صدرا حتما در قالب کلی دیده خواهد شد تا مشکلی برای ارتقای این نمونه از شهرستان ها وجود نداشته باشد.

عزیزی در ادامه بیان کرد: تمام موافقت های ایجاد ناحیه مستقل آموزش و پرورش در شهر صدرا گرفته شده و پیش بینی می شود این ناحیه تا پیش از سال تحصیلی جدید در این شهر مستقر شود.

وی همچنین از اتمام تصفیه خانه غرب صدرا نیز خبر داد و یادآور شد: پس از افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا، این تصفیه خانه نیز به زودی با حضور وزیر نیرو یا یکی از مسوولان دولت افتتاح خواهد شد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در موضوع تامین آب صدرا نیز در آینده نزدیک انتقال آب از خط دوم سد درودزن به شیراز و صدرا به اتمام خواهد رسید و با این کار شبکه آب و فاضلاب غرب صدرا نیز کامل می شود که با این اقدام یکی از نیازهای جدی صدرا مرتفع خواهد شد.

عزیزی در مورد راههای دسترسی صدرا نیز گفت: توافقات و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که با تامین منابع درصدد هستیم به زودی همه راه های دسترسی به این شهر جدید تکمیل شود.

نماینده شیراز و زرقان بر هماهنگی دستگاهها برای ایجاد زیرساخت ها در صدرا تاکید کرد و افزود: تمام تلاش خود را باید بر ایجاد زیرساخت ها در عرصه های مختلف در صدرا متمرکز کنیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، آزادراه شیراز بوشهر که دولت ۳۰ درصد ایجاد آن را قبول کرده است، انتقال خط فرآورده های نفتی و.... نیز اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha