چه کسانی به افتخار خادمی قرآن نائل شدند؟

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85071222
چه کسانی به افتخار خادمی قرآن نائل شدند؟

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری همزمان با آغاز سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ خادم قرآنی تجلیل کرد در حالی که سال‌های گذشته شاهد چنین برنامه‌هایی نبودیم.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا هنوز شیرینی خاطره تجلیل از خادمان قرآنی در بیست و هفتمین دوره که در نخستین سال دولت سیزدهم برگزار شد، از دل و ذهنمان پاک نشده که خبردار شدیم مراسم بیست و هشتمین دوره تجلیل از خادمان قرآنی همزمان با گشایش سی‌امین نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود.

فراموش نمی‌کنیم تجلیل از خادمان قرآن در سال‌های گذشته با چه فراز و نشیب‌هایی همراه بود؛ یک سال گفتند رئیس جمهور وقت ندارد و قرار است پس از ماه رمضان برگزار شود و در نهایت با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن هم در واپسین روزهای سال برگزار می‌شد یا اصلاً برگزار نمی‌شد و به سال بعد موکول می‌شد. یک سال اصلاً مراسم تجلیل نداشتیم و یک سال هم به فاصله چند ماه دو مراسم برگزار می‌شد و کسی هم به انتقادهای خبرنگاران و فعالان قرآنی توجه نمی‌کرد.

دست‌اندرکاران در طول این سال‌ها همه تلاش خود را به کار می‌بستند تا مراسم تجلیل از خادمان قرآنی همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور وقت برگزار شود، ولی چند سالی شاهد بودیم که امروز و فردا کردن‌های دفتر ریاست جمهوری به بهانه فرصت نداشتن بالاترین مقام اجرایی، می‌دیدند که چطور رئیس جمهورشان برای بسیاری از گروه‌ها و افراد مختلف وقت می‌گذارد و سفره افطاری هم پهن می‌کند، ولی دریغ از یک جلسه دو ساعته که قدم رنجه کنند و لوح تقدیری به خادمان قرآنی اهدا کنند؛ هر چند خادمان قرآنی هیچ‌وقت نگاهشان به این هدایای دنیوی نبوده و منتظر دریافت اجر و مزد خود از رسول خدا (ص) آن هم در روز قیامت هستند؛ ولی مسئولان وظیفه خود می‌دانند تا به عنوان نظام اسلامی که می‌خواهد پرچمداری قرآن را در علم و عمل در سراسر دنیا برافرازد، به چنین مراسمی به عنوان کمترین کار ممکن اکتفا می‌کنند.

چه کسانی به افتخار خادمی قرآن نائل شدند؟

امروز ۱۲ خادم قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، پژوهش، خوشنویسی، نرم افزارهای قرآنی، مدیریت امور قرآنی، امور سینمایی قرآن و آموزش قرآن کریم، هم لوح تقدیر خود را از رئیس جمهوری دریافت کردند و هم به عنوان الگوهای قرآنی در رشته‌های مختلف به مردم معرفی شدند.

تاکنون طی ۲۷ دوره حدود ۳۰۰ خادم قرآنی معرفی شدند که برخی از آنان نقاب در رخ خاک کشیده‌اند، برخی همچنان به صورت گمنام و چراغ خاموش، مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند و برخی هم با افتخار در صحنه‌های قرآنی حضور می‌یابند و مخلصانه فعالیت دارند، هر چند برای برخی چهره شوند و همواره در خوف و رجا هستند تا مبادا این چهره شدنشان در میزان اجر و پاداششان در درگاه الهی بکاهد.

اگرچه بیش از دو هزار خادم قرآنی در فهرست انجمن خادمان قرآنی قرار دارند؛ ولی به گفته محمدرضا پورمعین دبیر این انجمن شاید ۳۰۰ نفر ویژگی‌های خادم قرآنی را با معیارهای در نظر گرفته شده، دارا باشند، ولی اجر و مزد همه کسانی که افتخار فعالیت قرآنی حتی آموزش به یک نفر را در پرونده خود داشته باشد، این فعالیت در نزد خدا فراموش نخواهد شد و در روزی به کار خواهد آمد که هیچ‌کس به فکر دیگری نیست.

چه کسانی به افتخار خادمی قرآن نائل شدند؟

اسامی ۱۲ خادم قرآن که امروز از آنها تجلیل شد به شرح ذیل است:

محمدجواد پناهی از استان خراسان رضوی در رشته قرائت قرآن کریم

محمود کریمی از استان تهران در رشته حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی از استان قم در رشته پژوهش و تفسیر قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم طباطبایی از استان قم در رشته پژوهش و تفسیر قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رهبر از استان اصفهان در رشته پژوهش و تفسیر قرآن کریم

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی از استان اصفهان در رشته آموزش قرآن کریم

مریم حاج‌عبدالباقی از استان تهران در رشته آموزش قرآن کریم

مجید سعید کافی از استان سمنان در رشته خوشنویسی قرآن کریم

عبدالحمید قدیریان از استان تهران در رشته سینماگران قرآنی

پروین امیرآبادی از استان تهران در رشته مدیریت امور قرآنی

نرم‌افزار قرآنی طنین وحی(مهدی ساغرزاده از اصفهان) در بخش رسانه‌های قرآنی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha