تیم‌های یگان حفاظت در جنگل‌ها و مراتع استان اردبیل مستقر شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در جنگل‌های این استان مستقر شدند تا جلوی هرگونه خسارت احتمالی را بگیرند.

محمود قلی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فرا رسیدن سیزده بدر (روز طبیعت) اشاره کرد و افزود: سرمایه اصلی جنگل‌ها پوشش درختی، درختچه‌ای و علفی کف جنگل است و مردم باید از شکستن شاخه و قطع تنه درختان خودداری کنند.

وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از روشن کردن آتش در پای درختان خودداری و در صورت روشن کردن آتش قبل از خروج از جنگل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: همچنین مردم باید زباله حاصله از تفرج را در پلاستیک‌های زباله قرار داده و به سطل‌های زباله خارج از محیط جنگلی انتقال دهند ، از نوشتن یادگاری بر روی تنه درختان به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب توسط آفات و بیماری‌ها و نیز برای جلوگیری از کوبیدگی و عدم حاصلخیزی خاک از پارک کردن خودرو در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.

قلی‌زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

منطقه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است. این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha