بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد به بیش از ۲۴۴ هزار نفر رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۲۴۴ هزار و ۴۱۴ نفر در ایام تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

ناصر صدفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آمار از ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با تشکیل ستاد سفرهای نوروزی و ثبت مسافران و گردشگران در این شهرستان تا دوازدهم فروردین ماه جاری ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های دست‌ساز مانند تاج سد مهاباد، بازارچه‌ها و تاناکورا، ۷۲ هزار نفر از اماکن گردشگری، ۱۸ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، چهار نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۵۰۰ نفر از موزه این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: در این بازه زمانی (۱۰ اسفند ۱۴۰۱ تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۲) در مجموع ۱۳ هزار و ۳۴۸ نفر در مراکزی اقامتی این شهرستان اسکان داده شده‌اند.

بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد به بیش از ۲۴۴ هزار نفر رسید

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۶ هتل، سه مهمان پذیر، یک هتل آپارتمان در مجموع با ۲۱۸ اتاق، ۲۷ سوییت با مجموع ۵۶۸ تخت و چهار اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی آماده شده بود.

صدفی یادآور شد: از طرف آموزش و پرورش هم ۱۳ مدرسه با ۵۳۵ تخت برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده که با احتساب آن مجموع تخت‌های اقامتی مهاباد را به بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت رسانده است.

وی تاکید کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود به شماره تماس ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد به بیش از ۲۴۴ هزار نفر رسید

به گزارش ایرنا، مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد و در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی‌ترین مناطق پربازدید این استان برای گردشگران به شمار می‌رود که به نگین آذربایجان مشهور است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha